در مازندران به گفته مسئولان ستاد مبارزه با کرونا، هنوز این استان وارد فاز سوم نشده اما به دلیل در امان ماندن از این ویروس خطرناک، محدودیت‌های کرونایی همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است و در این راستا، ۶ هزار خودرو، اجازه ورود به مازندران را نیافتند.
کد خبر: ۹۱۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 25 November 2020

این روزها، کرونا بسیار وحشی‌تر از گذشته، در حال شیوع است و مسئولان ستاد استانی مقابله با کرونا، هم‌صدا با هم، بر در خانه ماندن به عنوان مهم‌ترین راهکار مقابله با این ویروس سرکش تاکید دارند. در مازندران به گفته مسئولان ستاد مبارزه با کرونا، هنوز این استان وارد فاز سوم نشده اما به دلیل در امان ماندن از این ویروس خطرناک، محدودیت‌های کرونایی همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است و در این راستا، ۶ هزار خودرو، اجازه ورود به مازندران را نیافتند.

با این وجود مازندران همچون ۶ ماه گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و این احتمال که با افزایش تردد به این استان، مازندران از قرمز به فراقرمز تغییر وضعیت دهد بسیار بالا است به همین دلیل و به گفته بسیاری از مسئولان تصمیم‌ساز، مازندران ضمن اجرای محدودیت‌های ترافیکی، پذیرای مسافران و گردشگران نیست و تاکید می‌شود که مسافران از سفر به شمال کشور به ویژه این استان بپرهیزند.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه با اشاره به اینکه فقط در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۶۴۳ بیمار مشکوک به کرونا با علائم تنفسی بر اساس تشخیص بالینی در سطح استان بستری هستند، به این نکته تاکید می‌کند که ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی در حال حاضر تنها راه مقابله با این ویروس خطرناک است.

وی به این موضوع اشاره می‌کند که در ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

افزایش تدریجی بستری‌شدگان در مراکز درمانی مازندران با تشخیص اولیه مشکوک بودن به بیماری کووید ۱۹ نشان می‌دهد این استان نیز با وجود وارد نشدن به موج سوم، مستعد این موضوع است.

موسوی در ادامه به این نکته نیز اشاره کرده که ۱۵۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

البته در این میان، موسوی به این نکته نیز اذعان داشت که ظرف همین مدت تعداد ۱۲۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، از سویی دیگر، بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ بیمار جدید بستری و ۲۱ بیمار هم ترخیص شدند و ۴۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وضعیت قرمز کرونایی در مازندران و اعلام محدودیت‌های سراسری موجب شده تا پس از ساعت اعلام شده، صنوف سطح ۲، ۳ و ۴ بلافاصله اقدام به تعطیلی می‌کنند و یا اصلا تعطیل هستند و به همین دلیل، هیچگونه خدمات‌دهی به مردم و مسافران نخواهند داشت، البته باید نظارت مسئولان بر روی این صنوف نیز تشدید شود چرا که در این میان، برخی اصناف با بی‌توجهی به این موضوع، جان مردم را به خطر می‌اندازند.

از سویی احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز با حضور در شهرهای اجرا کننده محدودیت‌هار کرونایی، بر لزوم نظارت دقیق اجرای طرح‌های محدودیت‌های کرونایی تاکید کرد.

باید به این نکته نیز توجه کرد که ورود به شهرهای مازندران به دلیل نارنجی و قرمز بودن وضعیت کرونایی ممنوع است و هرگونه تردد در این شهرها، با جریمه همراه خواهد شد. همچنین به گفته معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران، واحدهای اقامتی و مسافرپذیر نیز در این ایام تعطیل است و مسافران نمی‌توانند از خدمات این مراکز بهره ببرند.

همچنین علیرضا قدمی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران نیز در گفت‌وگو با ایسنا از برگشت ۶ هزار خودرو در طرح اعمال محدودیت و ممنوعیت های تردد با توجه به وضعیت کرونایی از جاده های استان خبر داد.

وی تصریح کرد: در این طرح بیش از ۳۰۰ خودرو به علت نقض قوانین و مقررات طرح محدودیت های کرونایی و عدم توجه به هشدار پلیس از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان اعمال قانون و جریمه شدند.

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به آغاز اجرای محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذرماه گفته که تمامی مبادی ورودی و خروجی استان از سوی ماموران پلیس راه به صورت شبانه روزی تحت کنترل شدید قرار دارد.

قدمی اظهار کرد: تردد خودروهای غیر بومی در این مدت از زمان ۲ هفته‌ای تنها با برگه های تردد مکان پذیر است و تردد غیرمجاز در شهرهای با وضعیت قرمز تا یک میلیون تومان و شهرهای با وضعیت نارنجی تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار