با هدف تسریع در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ‏برای مسافران مبتلا به کرونا بلیت هواپیما صادر نمی شود .
کد خبر: ۹۱۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 25 November 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در راستای اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا در مورد عدم جابجایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با هدف تسریع در قطع زنجیره انتقال ویروس، هرگونه جابجایی مسافر مبتلا به ویروس کرونا به صورت هوایی ممنوع است.
 
محمدعلی نائل قراملکی اظهار داشت: همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ وزارت بهداشت متصل هستند و بر این اساس ابتدا در زمان فروش بلیت، وضعیت مسافر به صورت آنلاین بررسی شده و درصورت ابتلای مسافر به کرونا، بلیت صادر نمی‌شود.
 

وی ادامه داد: همچنین وضعیت مسافران در زمان حضور در فرودگاه و هنگام دریافت کارت پرواز از طریق همین سامانه آنلاین بررسی می شود و بازهم در صورت ابتلا به کرونا، کارت پرواز در اختیار او قرار نمی گیرد.
 

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی تاکید کرد: سلامت مسافران اولویت این نهاد است و در کنار اجرای مصوبه منع تردد، مصوبه رعایت  ظرفیت ۶۰ در صدی ظرفیت مسافران در پروازها نیز رعایت می‌شود.
 
 وی اضافه کرد: تب سنجی مسافران با نصب دوربین‌های حرارتی، ضد عفونی ترمینال و اماکن فرودگاهی به صورت مستمر و روزانه، نصب  استیکر  فاصله گذاری اجتماعی در قسمت‌های پر ازدحام  از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار