امسال در گیلان 4 هزار و 404 تن قارچ خوراکی تولید شد.
کد خبر: ۹۱۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 23 November 2020
 مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت : امسال 4 هزار و 404 تن قارچ خوراکی به ارزش 80 میلیارد تومان در استان تولید و روانه بازار شد.
 
منوچهر پارسافر با اشاره به اینکه یک واحد تولید کمپوست با ظرفیت 5 هزار تن در سال در املش مشغول به کار است و کمپوست مورد نیاز را در اختیار پرورش دهندگان قارچ می گذارد ، افزود: 11 واحد صنعتی تولید قارچ در گیلان با ظرفیت 3 هزار و 537 تن در سال و130 واحد خانگی با ظرفیت 867 تن  به تولید قارچ خوراکی در استان اشتغال دارند.
 
وی با بیان اینکه پرورش قارچ از جمله مشاغل جانبی است که نقش موثری در افزایش درآمد شالیکاران در کنار تولید برنج دارد ، افزود : به دلیل شرایط آب و هوایی گیلان ، محصول قارچ به سهولت پرورش می یابد.
 
 
 
 
 
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه پرورش قارچ از جمله مشاغل خانگی مناسبی است که درآمد خوبی را نصیب خانواده های کشاورزان می کند ، گفت : قارچ جای خود را بین سفره های مردم بیش از گذشته باز کرده است و با برنامه ریزی های انجام شده گیلان می تواند در افزایش تولید این محصول درکشور نقش موثری ایفا کند.
 
 
 
 
 
منوچهر پارسافر افزود : محصول قارچ های خوراکی تولید شده در شهرستان های املش ، رشت ، انزلی ، ماسال ، آستارا ، فومن ، تالش علاوه بر مصرف داخلی به دیگر استان های کشور نیز صادر می شود.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار