۲۰۰۰ پایگاه بسیج در اجرای طرح مشارکت دارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف مقابله با کرونا تا فروردین ۱۴۰۰ گفت: ۲ هزار پایگاه بسیج در اجرای طرح مشارکت دارند.
کد خبر: ۹۱۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 23 November 2020

ارسلان سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف مقابله با کرونا و شعار "هر خانه یک پایگاه سلامت" در استان گیلان اظهار داشت: این طرح تا 15 فروردین سال 1400 در استان گیلان اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به میزان تاثیرگذاری طرح شهید سلیمانی در پیشگیری از کرونا و کاهش انتقال آن گفت: هدف از اجرای این طرح، کاهش تعداد مرگ و میر و همچنین کاهش افراد مبتلا و بستری در بیمارستان‌ها، شکستن زنجیره انتقال بیماری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حمایت از افراد آسیب‌دیده در جریان این بیماری است.

سالاری ضمن تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان و قدردانی از زحمات آنان و همچنین تقدیر از تلاش‌های کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا افزود: طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی به‌منظور مدیریت و کنترل بیماری کرونا به‌شیوه محله و خانواده‌محور مبتنی بر برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" در کل کشور و گیلان آغاز شده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات فرمانده سپاه قدس گیلان در اجرای طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر در کل استان گیلان حدود 580 هزار خانوار که هر خانوار یک سفیر سلامت و از ظرفیت خانه بهداشت، 200 پایگاه سلامت و 2 هزار پایگاه بسیج در اجرای این طرح استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برنامه بیماریابی در جریان طرح مذکور که توسط تیم‌های بهداشتی و بسیجی انجام می‌شود گفت: افرادی که در تماس با بیماران بوده‌اند اگر نیاز باشد در همان محل تست سریع انجام و ارسال خواهد شد در غیر این صورت بیمار به مراکز جامع سلامت و راهنمایی می‌شود.

سالاری افزود: اگر نیاز به مراقبت در منزل و یا قرنطینه خانگی و غیرخانگی باشد در این مسیر از ظرفیت مهمانسراها و هتل‌ها در همه شهرستان‌ها استفاده می‌شود و اگر نیاز به درمان سرپایی بیماران باشد، فرد به مراکز جامع سلامت راهنمایی خواهد شد و در صورت نیاز به بستری از طریق اورژانس به بیمارستان‌های سطح استان منتقل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار