اقدام قابل تقدیر از بسیج سازندگی سپاه لنده در زادگاه شهید طیب؛
پس از سالها محرومیت، سیمای فرسوده مدرسه شهید طیب به همت گروه جهادی وابسته به سپاه ناحیه لنده مرمت و بازسازی شد.
کد خبر: ۹۱۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶ 20 November 2020

وقتی اراده ی خدمت باشد مارون خروشان نمی تواند سد راهت شود+تصاویر

روستای موگر از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده است که میزبان مقبره ی مطهر شهید شاخص کشور هدایت اله طیب می باشد. مدرسه این روستا که به نام این شهید والامقام مزین شده است سالها بود سیمای فرسوده داشت که بدین دلیل در دستور کار این گروه جهادی قرار گرفت.

بنابراین گزارش برای رسیدن به روستای موگر باید از رودخانه خروشان مارون گذشت که با شرایط سختی که وجود داشت این گروه جهادی مصالح مورد نیاز را به آن سوی رودخانه رساندند تا نشان دهند اگر اراده ی خدمت باشد حتی خروش پائیزی مارون هم نمی تواند سد راهت باشد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در همین راستا سرهنگ پاسدار روح اله ویسی با تبریک هفته بسیج اظهار داشت؛ در آستانه هفته بسیج گروه های جهادی وابسته به بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنده با حضور در روستای موگر "زادگاه شهید والامقام هدایت اله طیب" از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده اقدام به تعمیر و مرمت مدرسه این روستا کردند.

وی افزود؛ به دلیل نبود جاده دسترسی به روستای موگر به ناچار بسیجیان با دستگاه گِرگِر (جَره) مجبور به گذر از رودخانه خروشان مارون شدند که واقعا کاری سخت و دشوار است.

فرمانده سپاه ناحیه لنده تصریح کرد؛ امروز علاوه بر استقرار گروه های جهادی با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان لنده مقادیری بسته کمک های مومنانه نیز به ساکنین این روستا اهداء شد.

وی تاکیدکرد: وضعیت جاده ارتباطی این روستا یکی از مهمترین مطالباتی است که حتما باید در دستور کار مسئولان راهداری شهرستان و استان قرار گیرد.

ویسی خاطر نشان کرد؛ بسیج و سپاه هرکجا احساس شود نیاز است که گروه های جهادی ورود پیدا کنند به یاری دولتمردان می شتابد و در همین قضیه کرونا امروز به این نتجیه رسیدند که بهترین ظرفیت برای کنترل بیماری کرونا بحث حضور فعال بسیج است.

لازم بذکر است سالهاست رسانه ها از محرومیت روستای موگر و وصیت شهید هدایت اله طیب می گویند که در وصیت نامه خود آورده بود مرا در زادگاهم موگر به خاک بسپارید تا شاید بواسطه مقبره شهدا خدمتی به این منطقه محروم شود، ولی پس از این همه سال مردم این منطقه برای عبور از رودخانه مارون مجبور به استفاده از وسیله ای خطرناک به نام گر گر (جره) هستند و وصیت شهیدی که همچنان عملی نشد. وسیله ای که انگشتان زیادی از دستان اهالی این روستا را قطع کرده است و پل نیمه کاره ای که فکری بحال آن نمیشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار