رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۰ بیماران بدحال به دستگاه ونتیلاتور وصل و ۷۱ بیمار نیز در بخش آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان بستری هستند.
کد خبر: ۹۱۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 19 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام، دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان تاکنون ۲۰ هزار و ۷۰۳ نفر، تعداد فوت شدگان ۵۲۰ نفر، تعداد بهبود یافتگان ۱۸ هزار و ۶۴۰ نفر و تعداد نمونه گیری از موارد مشکوک نیز ۳۹ هزار و ۴۰۴ نفر است.

وی افزود: تعداد ابتلا به کرونا در زنان ۵۸ درصد و در مردان ۴۲ درصد است در حالیکه تعداد فوتی ها در زنان ۴۰ درصد و در مردها ۶۰ درصد است، ۷۴ درصد افراد فوت شده از بیماری کووید ۱۹ نیز دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: تعداد افراد مبتلا در بخش بهداشت ۶۵۵ نفر، درمان یک هزار و ۲۳۶ نفر، ادارات، بانک‌ها و شرکت‌ها نیز چهار هزار و ۹۱۷ است.

کریمیان کمترین سن ابتلا را نوزاد سه روزه و بیشترین را ۸۴ ساله عنوان کرد و یادآور شد: کمترین و بالاترین سن افراد فوت شده از بیماری کووید ۱۹ در استان ایلام ۱۲ و ۹۴ ساله بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص داروهای کرونا نیز گفت: داروهایی که مشمول بیمه هستند، در اختیار بیماران قرار می گیرد و تاکنون ۵۰ میلیارد ریال دارو برای این بیماران هزینه شده است اما با توجه به شرایط کنونی دانشگاه قادر به پاسخگویی و هزینه نیست.

دکتر کریمیان همچنین در خصوص کمبود اکسیژن در دره شهر افزود: بنا بر گفته معاون وزیر بهداشت برای همه بیمارستان ها به نوبت اکسیژن تهیه می شود اما مشکلی که همواره در این شهرستان وجود دارد گوگرد و خرابی دستگاه ها  است اما با دستور استاندار ایلام ۷۰ کپسول اکسیرن در اختیار این شهرستان طی امروز یا فردا قرار می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار دارند و این آمارها دوشنبه هر هفته بروزرسانی می شوند.

دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: در وضعیت قرمز گروه شغلی یک مجوز فعالیت دارند ، در وضعیت نارنجی گروه شغلی یک و ۲ و در وضعیت زرد گروه های شغلی یک، ۲ و سه مجوز فعالیت دارند.

وی افزود: گروه های شغلی یک شامل مایحتاج عمومی، فروشگاه های مواد غذایی، مراکز درمان، داروخانه ها و آب رسانی، تامین برق و جایگاه های سوخت و ... از جمله گروه هایی هستند که فعالیت دارند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار