مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به عدم تحقق ۴۶ درصدی تسهیلات کرونایی حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان های این استان خواستار پیگیری جدی ادارات شهرستانی در این زمینه شد.
کد خبر: ۹۱۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 04 November 2020

 فیروز فاضلی صبح چهارشنبه در جلسه با رؤسای ادارات شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به صورت ویدئو کنفرانس با تأکید به اهمیت فرهنگ در جوامع، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی باید به دنبال موضوعاتی برویم که نیازمند واکاوی است.

وی در ادامه تقلیل گرایی را بدترین حالت در فرهنگ عمومی عنوان کرد و افزود: نباید تمام جلسات فرهنگ عمومی بر روی یک موضوع خاص تمرکز کند با توجه به وجود ۲۶ نهاد فرهنگی باید بر روی موضوعات مختلف بحث و بررسی انجام شود.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت فرهنگ سازی در برخی امور برای مقابله با این ویروس، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر در حوزه فرهنگ عمومی موضوع کرونا و پیامدهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن مطرح است.

وی با بیان اینکه شیوع این ویروس بر آزادی‌های فردی و اجتماعی در جوامع تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: در این حوزه نقش فرهنگ و به ویژه فرهنگ عمومی بسیار حائز اهمیت است.

فاضلی همچنین به جذب تسهیلات کرونایی مختص به حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان اشاره کرد، افزود: ۴۶ درصد از این تسهیلات که عموماً مربوط به شهرستان‌ها بوده جذب نشده است.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه شهرستان رشت با ۳۷ درصد، ماسال، سیاهکل به ترتیب در رتبه‌های ابتدایی عدم جذب تسهیلات کرونایی قرار دارند، گفت: این در حالی است که ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها بیش از دو برابر برای دریافت این تسهیلات معرفی کرده اند.

وی با تأکید بر ضرورت پیگیری رؤسای ادارات شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در زمینه جذب این تسهیلات، تصریح کرد: سهمیه هر شهرستان در این زمینه مشخص شده و برای کمک به هنرمندان آسیب دیده از کرونا باید این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

فاضلی با اشاره به موضوع صدور مجوزها برای اجرای تئاتر در سطح شهرستان بر ضرورت تعامل با معاونت هنری اداره کل تأکید و بیان کرد: قطعاً وجود این تعامل بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها را برطرف خواهد کرد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک صدور این مجوزها به صورت سامانه‌ای خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار