وضعیت بحرانی است
مدیر‌کل مدیریت بحران گیلان با اشاره به ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان گفت: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی ماسال در گیلان درگیر آتش شده است.
کد خبر: ۹۱۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷ 03 November 2020

امیر‌مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه حدود 100 هکتار از اراضی ملی در بخش شاندرمن شهرستان ماسال استان گیلان درگیر آتش شده است اظهار داشت: تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی ادامه دارد.

مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی فعلأ سطحی و غیرعمقی است گفت: با وجود تلاش اکیپ اطفای حریق و مردم به‌دلیل صعب‌العبور بودن مناطق جنگلی و عدم دسترسی کامل به جنگل‌ها آتش‌سوزی هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بعد از اتفاقاتی که در جنگل‌های زاگرس رخ داد یک برنامه جامع عملیاتی در حوضه آتش‌سوزی ایجاد شده که در آن فرمانده عملیات بحران باید اعلام وضعیت کند گفت: هنوز منابع طبیعی گزارشی مبنی بر خسارت آتش‌سوزی اعلام نکرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه بنا بود دو دستگاه بالگرد در این زمینه در اختیار منابع طبیعی استان قرار بگیرد اظهار داشت: سرپرست منابع طبیعی استان اعلام کرده که آتش‌سوزی تحت کنترل است و نیازی به بالگرد نیست.

مرادی با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد این آتش‌سوزی عمدی بوده و افرادی به‌صورت تعمدی اقدام به این آتش‌سوزی کرده‌اند خاطرنشان کرد: اداره‌کل منابع طبیعی استان گیلان و سایر مراجع ذی‌ربط باید این افراد را شناسایی کرده و تحویل مقامات قضایی دهند.

به گزارش تسنیم، این آتش‌سوزی که از چهار روز قبل آغاز شده همچنان ادامه دارد و تاکنون 100 هکتار از اراضی جنگلی شهرستان ماسال استان گیلان را درگیر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار