معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌ کل شیلات گیلان از رشد ۲۰ درصدی صید ماهی به ارزش ۱۸۲ میلیارد ریال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 03 November 2020

اکبر ایلدرم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از آغاز فصل صید (بیستم مهرماه) تاکنون ۲۱۴ تن ماهیان گونه های مختلف در استان صید شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد دارد.
وی عنوان کرد : متوسط میانگین سرانه هر شرکت پره صیادی از این مقدار صید چهار هزار و ۳۵۹ کیلوگرم می باشد.  
وی در تشریح گونه های مختلف ماهیان صید شده ۲۷ تن را ماهی سفید، ۱۷۵ تن کفال و ۱۲ تن کپور و سایر گونه ها عنوان و تصریح کرد :درمجموع ۱۲ درصد صید انجام شده ماهی سفید، ۸۲ درصد کفال و ۶ درصد سایر گونه هاست.
گیلان از کانون های صیادی در شمال کشور است. چهار هزار صیاد در قالب ۵۱ شرکت تعاونی پره از بیستم مهر تا  بیستم فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی گیلان  از آستارا تا چابکسر به صید ماهی می پردازند.
روش صید پره، شیوه ای است که در آن تور آماده به کمک یک کرجی بصورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل تا عمق ۱۴ متری عمق دریا پهن می شود.
تور مورد استفاده از ۱۱ تکه پره با اندازه های مختلف به هم دوخته شده تشکیل گردیده و عمل کشش تور در گذشته توسط نیروی انسانی و در حال حاضر با استفاده از نیروی تراکتور انجام می شود.  
به گفته کارشناسان بیش از ۹۵ درصد ماهیانی که هم اکنون در سه استان گیلان، مازندران و گلستان صید می شود، حاصل تکثیر و رهاسازی مراکز بازسازی ذخایر سازمان شیلات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار