رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: تاکنون نوبت گیری حدود سه هزار پیش دبستانی برای تحت پوشش قرار گرفتن طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 01 November 2020

رقیه کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی از نوزدهم مهرماه در گیلان این تعداد نوبت دهی انجام شده و از این تعداد تاکنون حدود ۷۰۰ نفر تحت سنجش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه کار نوبت گیری و سنجش پیش دبستانی ها در استان گیلان ادامه دارد، اظهار داشت: این طرح از نوزدهم مهرماه در هشت پایگاه شامل ناحیه یک و دو رشت، بندرانزلی، لاهیجان، تالش، رضوانشهر، املش و حویق به اجرا درآمده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به سنجش روزانه ۲۰ پیش دبستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در این استان خاطر نشان کرد: هم اکنون جزو استان های برتر کشور در اجرای طرح سنجش پیش دبستانی ها هستیم.

کریمی با اشاره به اهمیت تحت پوشش قرار گرفتن پیش دبستانی ها در طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی مانند نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: اگر مشکلات پیش دبستانی و نوآموزان در اجرای این طرح به موقع تشخیص داده شود با مداخلات زودهنگام می توان از بسیاری مشکلات آموزشی آنان پیشگیری کرد.

کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی ها است.

 اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی هر ساله همزمان در تابستان برگزار می شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از انتشار این ویروس اجرای این طرح جدا از هم در نظر گرفته شد.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار