معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: با اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی در این استان از مهرماه امسال تاکنون ۲۵۶ هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۱۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 28 October 2020

امیر سراجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون گیلان جزء ۱۰ استان برتر کشور در اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان "کوچ" است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی در مرحله نخست تا ۱۵ آبان ادامه دارد،  اظهار داشت: در قالب این طرح قد و وزن دانش آموزان در مدرسه سنجیده و در سامانه مربوطه ثبت می شود و بعد از ۱۵ آبان آمار دانش آموزان چاق، دارای اضافه وزن و با وزن مطلوب مشخص و تفکیک می شوند.

وی خاطر نشان کرد: پس از شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی مشاوره های لازم از سوی دبیران تربیت بدنی و مراقبان بهداشتی مدارس شامل تغذیه سالم و تحرک بدنی "حداقل ۳۰ دقیقه در روز" به آنان به شیوه های مختلف از جمله توسط شبکه آموزشی شاد ارایه می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: همچنین به سایر دانش آموزان آموزش های لازم در ارتباط با تغذیه و فعالیت بدنی برای حفظ وزن مطلوب ارائه می شود.

وی اظهار داشت: در فرآیندی چند ماهه طی اسفندماه بار دیگر دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی مورد سنجش قرار می گیرند تا مشخص شود که فعالیت بدنی و برنامه تغذیه ای چه میزان توانسته در کاهش وزن آنان موثر باشد.

سراجی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح در نهایت به دانش آموزان موفق در کاهش وزن با همکاری و امضاء تفاهمنامه با محیط زیست نهالی قرار داده می شودتا به مناسبت موفقت خود در منزل، محله یا مدرسه غرس کنند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار