معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با اشاره به پیگیری و اراده تمام ارکان سپاه برای محرومیت‌زدایی گفت: مشکلات محلات محروم به‌صورت سازمانی و مردمی بررسی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 26 October 2020

سرهنگ پاسدار جاوید فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه مقوله محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مردم همواره در آموزه‌های دینی سفارش شده است اظهار داشت: معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان در قالب قرارگاه جوادالائمه(ع) اقدام به شناسایی محلات محروم استان و بررسی مشکلات آنها کرده است.

معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از انگیزه الهی در رفع مشکلات مردم بیان کرد: هدف اصلی ما، ایجاد امید و نشاط عمومی در محلات محروم است و اینکه مسئولان در کنار مردم و مردم نیز در کنار مسئولان باشند البته تمام ارکان نظام برای خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم باید پای کار باشند.

فلاح افزود: معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان پس از اینکه چند محله محروم را مورد شناسایی و ارزیابی قرار داد چهارچوب‌هایی را در سطح شهرستان‌ها مشخص کردیم و از ظرفیت مدیران محله که در تمامی محلات محروم حضور دارند و با گرفتاری‌ها، مشکلات و قابلیت‌های مختلف محله آشنا هستند نیز استفاده کردیم؛ این مدیران تحت حمایت ما و مردم هستند.

وی با اشاره به برخی اقدامات تأثیرگذار مدیران محله در محلات محروم گفت: امروز تمام ارکان سپاه قدس گیلان در بخش‌های مختلف سازندگی، گروه‌های جهادی، فرهنگی، هنری، ورزشی، بهداشت و درمان، علمی و پژوهشی، آموزشی، رسانه، فضای مجازی، اشتغال، تعلیم و تربیت برای محرومیت‌زدایی پای کار هستند و به‌عنوان فعالان قرارگاه جوادالائمه(ع) درون سپاه شناخته می‌شوند.

فلاح با اشاره به ضرورت تشکیل یک قرارگاه استانی در راستای محرومیت زدایی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار گیلان و فرمانده سپاه قدس استان تصریح کرد: قصد داریم با تشکیل این قرارگاه، تمامی ادارات‌کل و نهادها را ذیل آن قرار دهیم و مسائل و مشکلات مختلف محلات محروم را به‌صورت سازمانی و مردمی مورد بررسی قرار داده و حل کنیم.

معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان از ایجاد کارگروه‌های تخصصی و هیئت‌های اندیشه‌ورز در قالب موضوعات مختلف شناسایی فرصت‌ها، مشکلات و آسیب‌های محلات محروم خبر داد و افزود: این کارگروه‌ها بر روی موضوعات مختلف در حال کار هستند البته از ظرفیت رسانه و فضای مجازی نیز برای انعکاس مسائل و مشکلات محلات استفاده می‌کنیم.

فلاح با بیان اینکه در کارگروه‌های مذکور، کمیته فرهنگ و رسانه، فعالان رسانه‌ای، بسیج هنرمندان سپاه و روابط عمومی سپاه قدس گیلان حضور دارند عنوان کرد: قصد داریم در آینده از حضور روابط عمومی‌های ادارات‌کل نیز در این کارگروه‌ها بهره‌مند شویم تا بتوانیم با روحیه جهادی و مشارکت سازمان‌ها که باید مداخله‌گر حقیقی این موضوعات باشند و تکالیفی در محلات محروم دارند مشکلات را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر روی چهار موضوع اساسی از جمله آسیب‌های اجتماعی، فقر و محرومیت، بزهکاری و جرائم درحال کار هستیم و با توجه به اینکه هر یک از سازمان‌ها تکالیفی در محلات محروم دارند لذا برنامه بازخوانی و مرور وظایف سازمان‌ها در این قضایا را نیز خواهیم داشت.

معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان با اشاره به ضرورت ایجاد یک هم‌افزایی، همدلی و کار قرارگاهی برای رفع مشکلات مردم به‌ویژه در محلات محروم افزود: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب ما قرار است در مسیر تمدن‌سازی اسلامی گام برداریم بنابراین ضرورت دارد که برخی محلات به‌عنوان محلات الگو معرفی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار