معاون علوم پزشکی گیلان:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به تشدید نظارت های بهداشتی بر اصناف استان گفت: نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از امروز "شنبه" با جدیت بیشتر در حال انجام است.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 24 October 2020

دکتر آبتین حیدرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح ضربت ماسک از پنجشنبه گذشته در رشت و از امروز "شنبه" در بقیه شهرستان های استان گیلان اظهار داشت: در اجرای این طرح از پنجشنبه گذشته بازرسان بهداشتی با حضور در محل کار اصناف بر چگونگی نظارت پروتکل های بهداشتی شامل زدن ماسک نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای این طرح در رشت طی دو روز گذشته در صورت عدم رعایت توصیه ها اخطاریه های ۴۸ ساعته ارایه می شد، افزود: اما از امروز شنبه در صورت عدم رعایت استفاده از ماسک بعد از چند ساعت بلافاصله بعد از حضور مسئول قضایی نسبت به پلمب  اصناف اقدام می شود.

وی با بیان اینکه طرح ضربت ماسک از امروز در سایر مناطق استان به اجرا درآمده خاطر نشان کرد: در بقیه شهرستان ها نیز در صورت مشاهده عدم استفاده از ماسک، ابتدا اخطاریه ۴۸ ساعته برای اصلاح رفتار ارایه می شود و بعد از آن مانند شهرستان رشت بعد از چند ساعت نسبت به پلمب اصناف اقدام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: فعالان اصناف برای ارایه خدمت به مشتریان حتما باید از ماسک استفاده کنند ضمن اینکه به افرادی که ماسک نمی زنند خدمتی ارایه ندهند.

وی با اشاره به بستری بودن  بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا یا مشکوک به این بیماری در بیمارستان های گیلان اضافه کرد: بستری این تعداد بیمار در بیمارستان های استان در چهار ماه گذشته بی سابقه است.

حیدر زاده اظهار داشت: در ۶ ماه گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان گیلان به ۱۵۰ نفر رسیده بود اما اکنون این آمار به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده که قابل توجه است ضمن اینکه اکنون ۹۰ بیمار در وضعیت وخیم در ICU بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تاکید بر اینکه همه در هر گروه سنی باید پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را جدی بگیرند ، خاطر نشان کرد: ابتلا به کرونا تنها مربوط به سالمندان و افراد بالای ۵۰ سال نیست بلکه کودکان و نوجوانان نیز به این بیماری مبتلا می شوند.

طبق آمارها استفاده از ماسک در گیلان به زیر ۶۰ درصد رسیده است. گیلان از جمله نخستین استان های درگیر کرونا بود و هم اینک نیز چندین ماه است که جزو استان های قرمز بشمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار