مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی گاومیش داران شهرستان رضوانشهر در ششمین دوره انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای مردم در زمره ۱۰ زن کارآفرین برتر روستایی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 13 October 2020

رامین گیلانشاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فاطمه دریساوی، مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی گاو میش داران گیلان  در پی اعلام وزارت  جهاد کشاورزی و مرکز اصلاح نژاد دام مبنی بر ضرورت حفظ و گسترش تولید دام رو به انقراض گاومیش، از سال ۱۳۹۵ با ترغیب حدود ۲۰۰ نفر از گاومیش داران استان نخستین شرکت تعاونی کشاورزی گاومیش داران را در سطح کشور تاسیس کرد.

وی درباره وظایف و خدمات این تعاونی افزود: این بانوی کارآفرین، در زمینه تولید و پرورش دام گاومیش تلاش های ارزنده ای انجام داده و به عنوان مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی گاومیش داران، در زمینه توزیع نهاده های دامی، جمع آوری شیر گاومیش داران به نرخ بالاتر از بهای شیرگاو اقدام می کند.

وی خاطر نشان کرد: این بانو در برگزاری آموزش های ترویجی و اجرای طرح تلقیح مصنوعی، با معاونت بهبود امور دام و مدیریت ترویج و مشارکت مردمی، همکاری های مناسبی داشته و در مواقع نیاز از آموزش های بین المللی نیز برای ترویج تولید و پرورش گاومیش با هدف اصلاح نژاد، نیمه صنعتی شدن و تولید اقتصادی این نوع دام فعالیت می کند که به لحاظ پشتکار، فعالیت ها و خدماتی که در این حوزه به اعضا ارائه می دهد، به عنوان یکی از ۱۰ بانوی کارآفرین برتر روستایی کشور برگزیده شده است.

در نتیجه فعالیت سامانه انتخاب زنان کارآفرینان برتر، که تاکنون در ماه های اردیبهشت، شهریور و دی ۱۳۹۸ و ماههای فروردین، مرداد و شهریور ۱۳۹۹ برگزار شده، در مجموع ۱۲۰ بانوی کارآفرین از روستاها و شهرهای کشور معرفی و در هر دوره ۱۰ بانو از شهرها و ۱۰ بانو از روستاها با  بیشترین آراء کسب شده، قدردانی می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار