فرماندار رشت با بیان اینکه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رشت برای گردشگران و حتی شهروندان رشتی ناشناخته است، گفت: حمایت از صنایع‌دستی و ثبت ملی صنایع‌دستی مختلف شهر رشت ازجمله برنامه‌های توسعه گردشگری در شهرستان رشت است.
کد خبر: ۹۰۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 13 October 2020

علی فتح‌اللهی در نشست با مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن در خصوص اهمیت سیروسفر در زمین اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ، ایرانی‌ها همواره از خوش‌سلیقه‌ترین اقوام بوده‌اند که نمود آن در تنوع غذایی، پوشاک، هنر و معماری ایرانی قابل‌مشاهده است‌.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های موجود در کشور و منطقه در راستای رونق صنعت گردشگری، بیان کرد: استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها به معنای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در جامعه است و در کنار فواید اقتصادی آن می‌تواند زمینه  ترویج و صدور فرهنگ گیلان را فراهم کند.

فرماندار رشت با بیان اینکه گیلان و شهرستان رشت دارای ظرفیت‌های بسیار متنوع و عالی در زمینه طبیعت‌گردی و میراث فرهنگی است، افزود: متأسفانه بسیاری از این جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به دلیل عدم معرفی صحیح نه‌تنها برای گردشگران، حتی برای شهروندان رشتی نیز شناخته‌شده نیست.

فتح‌اللهی از راه‌اندازی کارگروه تخصصی گردشگری در جهت بررسی و پیشبرد طرح‌های این حوزه خبر داد و گفت: تمامی پروژه‌های گردشگری و میراث فرهنگی از طریق این کارگروه به‌طور ویژه پیگیری خواهد شد.

وی با تأکید اینکه بر اینکه گردشگری دقیقاً تقویت‌کننده اقتصاد مقاومتی خواهد بود، بیان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید مزین شده است در زمینه صنعت گردشگری نیز باید به دنبال جهش اقتصادی و ایجاد رونق باشیم.

فرماندار رشت با اعلام آمادگی در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان در راستای رونق صنعت گردشگری شهرستان رشت، گفت: همه ما و آحاد مردم در قبال احیای سنت‌ها و میراث گران‌بهای فرهنگی گذشته خود وظیفه‌دارند.

فتح‌اللهی احیا و مرمت ساختمان‌های تاریخی شهر رشت را از  اولویت‌های کاری شهرستان در این زمینه برشمرد و تصریح کرد: حمایت از صنایع‌دستی و ثبت ملی صنایع‌دستی مختلف شهر رشت از قبیل رشتی دوزی و حصیربافی، راه‌اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی ازجمله دیگر اقدامات و برنامه‌های توسعه گردشگری در شهرستان رشت است.

رشت، شهر ملی رشتی دوزی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان نیز در این نشست با تقدیر از حمایت ویژه فرماندار رشت از طرح‌ها و پروژه‌های حوزه گردشگری اظهار کرد: در راستای جذب سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری گیلان و شهرستان رشت نیازمند تسهیل روند اداری سرمایه‌گذاری و در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران هستیم.

مسعود حلاج پور با اشاره به ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد رودسر در زمینه چادرشب بافی، گفت: پیگیری‌های لازم در جهت ثبت شهر رشت به‌عنوان شهر ملی رشتی دوزی نیز در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار