کد خبر: ۹۰۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 11 October 2020

رقیه کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از نوزدهم مهر در هشت پایگاه در ناحیه یک و دو رشت، بندرانزلی، لاهیجان، تالش، رضوانشهر، املش و حویق به اجرا درآمده است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی هر ساله همزمان در تابستان برگزار می شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از انتشار این ویروس اجرای این طرح جدا از هم در نظر گرفته شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود که ۹ هزار پیش دبستانی در استان تحت پوشش طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند.

کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

در اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان گیلان  ۱۹ هزار و ۷۲۹ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۲۰ نفر برای ثبت نام نهایی به مدارس عادی معرفی شده و بقیه به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند که کارهای تخصصی آنان در حال انجام است.

اولیاء نوآموزان جامانده طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی باید به مدارسی که فرزند شان را در آن ثبت نام کرده اند، مراجعه کرده تا مدیر مدرسه هماهنگی های لازم را برای سنجش نوآموز انجام دهد.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار