عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر وجود قوانین کافی در حوزه اشتغال روستایی گفت: متأسفانه علیرغم وجود قوانین بسیار و‌ کافی ولی در مقام اجرای قوانین با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و یک فرد روستایی نمی‌تواند هیچ کار خاصی در زمین تحت مالکیت خود انجام دهد.
کد خبر: ۹۰۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 11 October 2020

حسن محمدیاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بروز مشکلات در طرح‌هادی منجر به مهاجرت مردم از روستا به شهر شده است، اظهار کرد: متأسفانه در چند سال اخیر طرح‌هادی مانع از ایجاد اشتغال و ساخت‌وساز در اراضی تحت مالکیت روستایی شده که ادامه این روند بیشتر منجر به افزایش مهاجرت از روستا به شهر می‌شود.

وی‌ با تأکید بر لزوم توجه به برنامه ششم توسعه در ایجاد اشتغال در روستاهای کشور گفت: مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح‌هادی از گذشته قوانین مصوبی داشته و بر اساس برنامه ششم توسعه باید اشتغال در روستاها توسعه و موانع تولید را برداشته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اذعان به عدم وجود منافات بین توسعه روستا و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی تصریح کرد: عده‌ای، تنها راه توسعه روستا را تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی می‌دانند در حالی که این دو هیچ مغایرتی باهم نداشته و به‌راحتی با حفظ کاربری اراضی و همچنین منابع طبیعی می‌توان زمینه اشتغال را فراهم کرد.

محمدیاری یکی از الزامات ایجاد اشتغال در روستاها را امنیت شغلی در روستا و محل سکونت دانست و افزود: برای توسعه روستا و همچنین ایجاد اشتغال باید برخی محدودیت‌ها که به دلیل اجرای برخی طرح‌ها ایجاد می‌شود برطرف گردد.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های هادی روستایی باید به‌صورت ۱۰ ساله موردبازنگری قرار بگیرند، تصریح کرد: وجود قوانین زیاد و بروکراسی اداری و همچنین بستن دست روستاییان برای انجام کارهای اقتصادی در زمین‌های تحت مالکیت خود منجر به عدم رونق در طرح‌های گردشگری و اشتغال در روستاها شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به وجود قوانین کافی در حوزه اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت:‌ متأسفانه علیرغم وجود قوانین بسیار و‌ کافی ولی در مقام اجرای قوانین با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و یک فرد روستایی نمی‌تواند هیچ کار خاصی در زمین تحت مالکیت خود انجام دهد زیرا باوجود اینکه به‌شدت مخالف تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی هستیم باید حقوق کشاورزان هم در نظر گرفته شود.

محمد یاری با انتقاد از وجود بروکراسی‌های اداری بسیار زیاد در کشور بیان کرد: باید مسوولان برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنند ولی یکی از سرمایه‌گذار می‌گوید برای اجرای یک طرح اشتغال‌زایی در استان هشت هزار مورد نامه‌نگاری انجام داده است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار