کد خبر: ۹۰۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 10 October 2020

محمدرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت واگذاری کارخانجات در استان گیلان به ویژه ایران پوپلین، اظهار کرد: نگاه غیر کارشناسانه در این مورد سبب شده تا تعداد زیادی از کارخانجات گیلان اعم از پوشش و فومنات نابود شود.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد عوامل زیادی در این مورد دخیل بوده‌اند، افزود: افرادی که مدعی احیای کارخانه‌ها بودند با مرور زمان مشخص شد که اهل این کار نبوده و در این زمینه تخصصی ندارند و تنها به دنبال کسب امتیازی برای خود بوده و بعد از مدتی از برنامه‌ای تعریف شده خود استفاده نکردند.

احمدی با اشاره به اینکه قرار بود که این بلا بر سر کارخانجات دیگر استان گیلان نیز آورده شود، گفت: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده و هرگز اجازه نخواهیم داد بدون مطالعه درست و کارشناسی هیچ کارخانه‌ای واگذار شود.

وی در ادامه به موضوع تغییر کاربری کارخانجات نیز اشاره و با بیان اینکه سرمایه گذاران و مدیران باید برای حفظ کارگران و افزایش نیروی انسانی کارخانجات تعهد دهند، تأکید کرد: اجازه خروج هیچ دستگاه و سیستمی از کارخانجات گیلان به استان‌های دیگر را نخواهیم داد.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته در این زمینه آسیب‌های بسیاری به استان وارد شده و افراد غیر متخصص در واگذاری‌ها موفق شده‌اند، گفت: در حق بسیاری از کارگران اجحاف شده و هنوز بسیاری از کارگران نتوانسته‌اند سنوات و حتی حقوق خود را دریافت کنند.

عده‌ای با شعار احیا آمدند اما کارخانه‌ها را نابود کردند

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه واگذاری‌های بدون مطالعه و کارشناسی درست سبب بروز بسیاری از مشکلات برای صنعت استان و کارگران شده است، افزود: قطعاً دیگر اجازه چنین واگذاری‌هایی در سطح استان داده نخواهد شد و خوشبختانه دادستان گیلان نیز به این موضوع ورود کرده است.

احمدی با بیان اینکه از افراد مدعی احیای کارخانجات قطعاً تعهد گرفته خواهد شد، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای از سرمایه گذاران با شعار احیای کارخانجات وارد گیلان شده و بعد از مدتی سبب نابودی آن صنعت و کارخانه می‌شوند.

وی از شهروندان گیلانی، دلسوزان صنعت استان و اصحاب رسانه درخواست کرد در صورت مشاهده این موارد اطلاع رسانی کرده تا در کوتاه‌ترین زمان موضوع پیگیری و جلوی واگذاری‌های غیر کارشناسانه کارخانجات گیلانی گرفته شود.

نماینده رشت در مجلس تأکید کرد: اینکه کارگری بعد از ۳۰ سال زحمت و تلاش امروز نتواند به حق قانونی خود دست یابد اجحاف در حق وی بوده و قطعاً ما پیگیر این موضوعات که از مطالبات مهم مردمی خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار