کد خبر: ۹۰۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 10 October 2020

رضا محمدی اصل در جلسه هم اندیشی مدیران عامل انجمن زندانیان گیلان در سالن اجتماعات این اداره با تأکید بر ضرورت حمایت از زندانیان و خانواده آنها، اظهار کرد: باید در این زمینه برنامه مدونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه این سازمان فقط برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مختص به مددجو نیست، افزود: همزمان خانواده زندانیان نیز باید از برنامه‌های مختلف حمایتی و حتی آموزشی بهره مند شوند.

مدیر کل زندان‌های گیلان ادامه داد: با استفاده از پتانسیل‌های موجود بسترهای مختلف را بالفعل، و با شناسایی دقیق و مطالعه کامل از وضعیت خانواده زندانی آنچه که بایسته است را به سرانجام برسانند.

وی بابیان اینکه تاکنون دو هزار و ۵۳۴ نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن‌ها قرار گرفته اند، گفت: تمام تلاش ما این است که با ایجاد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و پر کردن اوقات فراغت زندانیان حمایت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

محمدی اصل با اشاره به اینکه آزادی زندانی و بازگشت به جامعه راهی تازه و نو برای او و خانواده وی است، تصریح کرد: زندانیان می‌توانند با مراجعه به انجمن‌های حمایت زندانیان و تحت پوشش قرار گرفتن از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج وام‌های خود اشتغالی دریافت، و کسب و کار خود را بعد از آزادی شروع کنند.

وی در ادامه افزود: زندانیان در دوران تحمل کیفر با حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی مهارت‌های لازم برای اشتغال را کسب می‌کنند.

محمدی اصل با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال بیش از هزار و ۶۶۲ زندانی تحت آموزش قرار گرفتند، اظهار کرد: از این تعداد ۹۳۸ نفر در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و ۷۲۴ نفر در کلاس‌های جهاد کشاورزی حضور پیدا کردِ و موفق به کسب مدرک آموزشی شدند.

وی به مکاتبه و رایزنی با نهادها و ارگان‌های مختلف حمایتی برای برگزاری نشستی تخصصی برای حمایت هرچه بیشتر خانواده زندانیان اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار