مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:
رشت- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به بهره مندی ۷۳ درصدی دانش آموزان گیلانی از شبکه شاد اشاره کرد و گفت: ۴۹ درصد دانش آموزان ابتدایی و ۳۷ درصد سایر مقاطع به صورت فیزیکی در مدارس حضور دارند.
کد خبر: ۹۰۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 06 October 2020

محمد رحمتی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال بیش از ۳۶۸ هزار و ۸۲۱ دانش آموزان در پایه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کردند، افزود: این تعداد دانش آموز در سه هزار و ۸۵۷ مدرسه با ۱۸ هزار و ۶۵۵ کلاس درس مشغول به فراگیری علم هستند.

رحمتی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا برای شروع سال تحصیلی جدید چند روش برای ارائه آموزش به دانش آموزان پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شود، گفت: دانش آموزان می‌توانند یا به صورت حضور در کلاس‌ها و یا با بهره گیری از شبکه شاد و تلویزیون آموزش‌ها را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به میزان استفاده دانش آموزان از کلاس‌های حضوری اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها ۴۹ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی و ۳۷ درصد سایر مقاطع به صورت حضوری از آموزش‌ها در مدارس بهره مند می‌شوند.

رحمتی با بیان اینکه ۷۳ درصد دانش آموزان گیلانی از شبکه آموزشی شاد بهره مند هستند، گفت: ۶۲ درصد نیز از آموزش‌های تلویزیونی و ۲۳ درصد نیز از سایر روش‌ها استفاده

وی همچنین با اشاره به اینکه تمام نکات و دستور العمل های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود، گفت: بازدیدها و نظارت کارشناسان در این زمینه از مدارس استان گیلان ادامه دارد.

رحمتی به استفاده ۹۸ درصدی دانش آموزان از ماسک در مدارس اشاره و تصریح کرد: تهیه ماسک و ملزومات بهداشتی برای استفاده دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به رعایت ۹۵ درصدی فاصله گذاری اجتماعی در سطح مدارس استان گیلان بر اساس گزارشات، افزود: در ۹۶ درصد مدارس نیز اقدامات لازم برای ضد عفونی کردن کلاس‌ها، نیمکت‌ها، و سایر لوازم مدارس انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار