مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در نشست هم‌اندیشی و بررسی وضعیت شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان آستانه اشرفیه، فلسفه وجودی تاسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران را جلوگیری از ایجاد فضای رانتی در اقتصاد کشور دانست.
کد خبر: ۹۰۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 05 October 2020

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده گفت: با توجه به بسترسازی مناسب، زمینه برای ایجاد اشتغال توسط تعاونی های توسعه و عمران فراهم است  باید با استفاده از ظرفیت های موجود امورات غیرحاکمیتی هر شهرستان به مردم همان شهرستان واگذار شود تا بدین وسیله از مواهب اقتصادی آن بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در ادامه به مصوبات قانونی در حوزه تعاونی های توسعه و عمران اشاره کرد و افزود: وظیفه نهادهای دولتی تسهیلگری در امور اقتصادی است و با توجه به مصوبات قانونی در حوزه تعاونی های توسعه و عمران  حداقل 10 درصد از زراعت چوب و طرح هایی نظیر آب بندان ها و سایر امور عمرانی شهرستان ها باید به تعاونی توسعه و عمران واگذار شود.

علیزاده یکی از اولویت های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تشکیل و ایجاد زمینه فعالیت برای شرکت های تعاونی توسعه و عمران دانست و تشکیل و ثبت این شرکت های تعاونی در تمام شهرستان های استان گیلان را تا پایان دولت در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان عنوان کرد.

وی حمایت و تقویت تعاونی های توسعه و عمران شهرستان را در راستای اجرای اصل 44 و واگذاری امور مردم به خودشان دانست که در قانون تعاونی های توسعه و عمران نیز به این موضوع اشاره شده است و دستگاه های اجرایی می توانند طرح ها و پروژه های قابل واگذاری را با ترک تشریفات به این تعاونی ها واگذار کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در ادامه به تشکیل کارگروه راهبردی تعاونی توسعه و عمران در اداره کل با هدف نظارت، برنامه ریزی و هدایت تعاونی های مذکور اشاره و افزود: دبیرخانه این ستاد موظف به پیگیری و رصد فعالیت  شرکت های تشکیل شده و همچنین بررسی مشکلات و موانع موجود و رفع این مشکلات است.

 وی دیگر هدف از تشکیل این کارگروه را به ثبت رساندن تعاونی توسعه و عمران در تمام شهرستان های استان و فراهم کردن زمینه فعالیت اقتصادی برای این شرکت ها، تا پایان دولت دانست.

وی نقش فرمانداران را در تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور فرمانداران موظف اند گزارش روند فعالیت تعاونی توسعه و عمران شهرستان را به وزارت کشور ارائه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار