کد خبر: ۹۰۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 26 September 2020

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف عملکردی در توسعه و تکمیل پروژه‌های حوزه زیست‌محیطی، گفت: وضعت پسماند در استان گیلان به‌مراتب از کشور بدتر است.

وضعت پسماند در گیلان به‌مراتب از کشور بدتر است

خلیل بهروزی فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با انتقاد از وضعیت مدیریت پسماند اظهار کرد: پسماند معضلی هست که در کل کشور وجود دارد اما استان گیلان به‌مراتب وضعیت بدتری در حوزه پسماند دارد.

وی با اشاره به اختصاص منابع یک هزار میلیارد تومانی در قانون بودجه و مشخص نبودن سهم استان در آن، افزود: به دلایل و دیدگاه‌های مختلف در حوزه پسماند اقدامات قابل قبولی در گیلان انجام‌نشده و این استان به‌شدت در این حوزه در مضیقه است.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد منفی اقدامات حوزه پسماند در گیلان، گفت: پیشرفت‌هایی که در حوزه پسماند استان گیلان شده بیشتر در حد حرف و یا روی کاغذ بوده و عملاً این استان عملکرد قابل قبولی در حوزه پسماند ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس وجود برخی رانت‌ها را از دلایل ناکارآمدی شرکت‌های فعال در حوزه پسماند برشمرد و افزود: وجود رانت‌ها و روابطی در جهت سودجویی و منفعت‌طلبی از سوی برخی شرکت‌ها موجب شده تا آن‌ها از ادامه کار در حوزه ساماندهی پسماند کنار گذاشته شوند.

بهروزی فر با اشاره به ناتوانی برخی از شرکت‌های عامل در توسعه و تکمیل پروژه‌های حوزه پسماند، خاطرنشان کرد: علیرغم برخی از سودجویی‌ها توسط برخی از شرکت‌ها در حوزه ساماندهی پسماند در کشور برخی دیگر نیز عملکرد قابل‌توجهی ندارند و مشکلات عدیده زیست‌محیطی وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اذعان به اینکه در استان گیلان مشکلات زیست‌محیطی بسیار زیادی وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان شفت به‌عنوان یکی از شهرستان‌های محروم و کم برخوردار گیلان که صراحتاً دولت بر محرومیت آن صحه دارد، از شدت ضعف بالاتری در حوزه پسماند رنج می‌برد و مشکلات زیست‌محیطی زیادی را تجربه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد دولت در مواجهه با پسماند باید مؤثر و هدفمند باشد، گفت: توزیع عادلانه اعتبارات و پیگیری طرح‌های عمرانی در حوزه پسماند از مهم‌ترین اولویت‌ها است و باید به آن توجه جدی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار