کد خبر: ۹۰۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 26 September 2020

خبرهای متفاوتی درباره زمان واریز یارانه مهرماه 99 و اینکه مبلغ یارانه مهرماه چقدر است به گوش می رسد که در ادامه خبر به بررسی آن ها پرداخته ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرهای متفاوتی از افزایش میزان یارانه مهرماه 99 به گوش می رسد و ممکن است واریز یارانه 120 هزارتومانی در مهرماه آغاز شود. اینکه یارانه مهرماه 99 چقدر است و زمان واریز یارانه مهر ماه 99 چه موقعی است را در خبر می توانید بخوانید. مبلغ یارانه مهر 99 ممکن است متفاوت از ماه های گذشته باشد و یارانه مهر 99 به همراه یارانه کالایی واریز شود. در ادامه جزئیات بیشتر از واریز بارانه مهر ماه 99 را بخوانید.

 

زمان واریز یارانه مهر ماه 99

 

یارانه نقدی مهرماه 1399 مطابق روال واریز، ساعت ۲۴:۰۰ روز یکشنبه 20 مهرماه سال جاری به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود. 

 

یکصد و شانزدهمین مرحله از یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی مربوط به مهرماه 99، در حالی ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۰ مهرماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود که پیش تر مطابق با اعلام دولت، سه مرحله از اقساط وام یک میلون تومانی کرونا، از مبلغ یارانه هر خانوار متقاضی، کسر شده بود و حالا در اولین ماه پاییز، چهارمین قسط وام کرونا کسر خواهد شد.

 

 پیشتر جبارکوچکی نژاد از اعطای یارانه 120 هزارتومانی با عنوان یارانه کالایی نام برده بود. اینکه افزایش مبلغ یارانه نقدی در دستورکار است یا خیر باید مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه خبر زیر زمان واریز یارانه مهرماه 99 و مبلغ یارانه مهرماه اطلاعات بیشتری را آورده ایم.

 

برخی از منابع اعلام کردند که دولت پس از 10 سال قصد افزایش میزان یارانه را دارد و مجلس نیز طرح یارانه 120 هزارتومانی را رقم زد.زمان واریز یارانه مهرماه ۹۹ اعلام شد . آیا افزایش سه برابری یارانه از مهرماه آغاز می شود؟ در این خبر به بررسی افزایش یارانه و زمان واریز یارانه مهرماه ۹۹ میپردازیم.

 

مبلغ یارانه جدید+ زمان واریز 

 

یک نماینده مجلس از پرداخت یارانه جدید به برخی از خانوارها خبر داد. یارانه 120 هزارتومانی که از آن به عنوان یارانه کالایی نام برده می شود قرار است به 60 میلیون ایرانی پرداخت شود. افزایش یارانه در پی گرانی های این روزها توسط نمایندگان مجلس دنبال می شود تا آن ها بتوانند با افزایش یارانه نقدی فشار اقتصادی بر روی سرپرستان خانوار را کم کنند.

 

هدفمندی یارانه سال هاست که در این اجرا می شود و با آزادسازی تدریجی قیمت حامل های انرژی دولت یارانه نقدی را هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می کرد. یارانه نقدی به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر طراحی شد و دولت ماهانه مبلغ 45 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر به حساب سرپرست خانوار واریز می کرد.
 
 
پس از گذشت حدود 10 سال از زمان واریز اولین یارانه به حساب ایرانی ها و با توجه به افزایش چندبرابری قیمت تمام کالاها خصوصا در این چند ماه اخیر خبرهایی از افزایش بیش از دوبرابری مبلغ یارانه نقدی به گوش می رسد. جزئیات بیشتر از میزان افزایش یارانه نقدی را در ادامه خبر راهبردمعاصر بخوانید.

 

 

واریز یارانه مهر ماه 99

 

یارانه که از سال 89 به مبلغ 45 هزارتومان به حساب سرپرستان خانوار به صورت ماهانه واریز میشد دستخوش تغییراتی شده است. یارانه مهر ماه ساعت ۲۴:۰۰ روز یکشنبه 20 مهرماه واریز می شود و قسط وام یک میلیون تومانی دولت در ایام کرونا از آن کسر می شود.

 

پیش تر مطابق با اعلام دولت، سه مرحله از اقساط وام یک میلون تومانی کرونا، از مبلغ یارانه هر خانوار متقاضی، کسر شده بود و حالا در اولین ماه پاییز، چهارمین قسط وام کرونا کسر خواهد  شد. یادآور می شود که هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان به عنوان قسط وام یک میلیون تومانی، از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است.

 

پرداخت یارانه جدید از مهر ۹۹ + مبلغ جدید

جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه‌و بودجه مجلس از پرداخت یارانه کالایی به ۶۰ میلیون ایرانی از مهرماه امسال خبر داد و گفت: در این طرح که تدوین آن نهایی شده ۴۰ میلیون ایرانی یارانه کالایی ۶۰ هزارتومانی و ۲۰ میلیون ایرانی یارانه ۱۲۰ هزارتومانی به‌صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

 

یارانه مهرماه 99 چقدر است

 

وی اظهار داشت: این طرح را حدود یک ماه پیش در صحن مطرح کردم که با اقبال بیش از ۸۰ درصدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه و تصویب شد.

 

وی با بیان اینکه طرح تأمین کالا‌های اساسی اقشار آسیب‌پذیر پس از تصویب در صحن به کمیسیون برنامه‌وبودجه ارجاع و در خصوص تأمین منابع و نحوه پرداخت آن تصمیم‌گیری شد، افزود: این طرح روز گذشته تقریباً در کمیسیون برنامه‌وبودجه نهایی شده و حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه سال ۹۹ به آن اختصاص داده شده تا دولت در شش‌ماهه دوم سال نسبت به اجرای آن گام عملی بردارد و طبق تکلیف از ابتدای مهرماه امسال لازم‌الاجرا است.

 

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین منابع مالی طرح تأمین و توزیع کالا‌های اساسی دهک‌های پایین جامعه در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: دولت منابع لازم برای تأمین و توزیع کالا‌های اساسی مردم به‌ویژه دهک‌های پایین را که به‌صورت اعتباری است و تنها می‌توان با آن اقلام مشخصی را خریداری کرد را در بودجه سال ۱۴۰۰ تأمین خواهد کرد.

 

زمان واریز یارانه

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶۰ میلیون نفر ایرانی در راستای تأمین و توزیع کالا‌های اساسی منتفع خواهند شد، تصریح کرد: به ۴۰ میلیون ایرانی در راستای طرح تأمین و توزیع کالا‌های اساسی که دارای حقوق ماهانه و یا بازنشستگی هستند اعتباری ۶۰ هزارتومانی پرداخت خواهد شد به‌گونه‌ای که اگر در یک خانوار چهار تن ساکن باشند اعتباری ۲۴۰ هزارتومانی پرداخت خواهد شد.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان همچنین برای ۲۰ میلیون ایرانی که هیچ‌گونه منابع درآمدی نیز ندارد، نیز گفت: این قشر عمدتاً تحت تکفل بهزیستی و کمیته امداد بوده و تقریباً هیچ‌گونه درآمدی ندارند و بنا بر پیش‌بینی قانون اعتباری دو برابری دریافت خواهند کرد به‌طوری‌که به هر یک از افراد خانوار اعتباری ۱۲۰ هزارتومانی پرداخت می‌شود و مجموعاً یک خانواده چهار نفره اعتباری ۵۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند.

 

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه برای خانوار‌ها در طرح تأمین و توزیع کالا‌های اساسی کارت‌های اعتباری در نظر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: افراد واجد شرایط در این قانون که مفاد و شرایط آن کاملاً برای مردم شفاف خواهد شد تنها می‌توانند بااعتباری که ماهانه شارژ می‌شود کالا‌هایی همچون برنج، گوشت، مرغ، روغن و یا سایر اقلام اساسی را دریافت کنند.

 

مبلغ یارانه مهر 99

 

یارانه جدید کالا برای چه کسانی واریز می شود؟

 

بهروز محبی با اشاره به رویکرد کلی مجلس در خصوص طراحی، تدوین و تصویب این طرح، گفت: در مرحله اول بنای کمیسیون بر این است که حداقل تا پایان اسفندماه حداقل سه نوبت این کارت برای شهروندان شارژ شود تا این اقشار بتوانند بخشی از کالا‌های مصرفی خود را از این طریق تامین کنند. مباحثی گوناگونی در خصوص راهکار‌های اجرایی طرح، چگونگی تامین منابع مورد نیاز و تبعاتی که ممکن است این تصمیم در اتمسفر اقتصادی و فضای کلی بازار‌ها داشته باشد، مطرح و بحث و تبادل نظر در خصوص آن‌ها صورت گرفت. در نهایت کمیسیون به یک مکانیسم مشخص برای اجرای طرح رسید تا با استفاده از الگو‌های کاملا اقتصادی به گونه‌ای عمل شود که ضمن حمایت از اقشار کمتربرخودار، تبعات اقتصادی منفی نیز ایجاد نشود.

 

جزئیات یارانه کالا

 

یارانه مهر ماه

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس در ادامه گفت: مباحث گسترده‌ای در خصوص این تصمیم در کمیسیون مطرح شد، از جمله اینکه جامعه هدف این طرح کدام دهک‌های جامعه را شامل می‌شود؟ آیا باید پول نقد در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد یا اینکه سطوحی از منابع اعتباری را از طریق شارژ کارت‌های الکترونیکی در اختیار افراد قرار دهیم؟ کدام کالا‌ها باید به عنوان اولویت مورد نیاز در اختیار مردم قرار بگیرند؟ و سایر ابهاماتی که در این زمینه مطرح می‌شود. بر اساس دورنمای ترسیم شده توسط اعضای کمیسیون به نظر می‌رسد، حداقل ۶۰میلیون ایرانی مشمول دریافت کارت اعتباری برای تامین اقلام اساسی خواهند شد.

 

یارانه به 80 میلیون ایرانی اجحاف به نیازمندان است

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار‌های فرسوده اقتصادی خاطرنشان کرد: مشکلات کلیدی در روند تصمیم سازی‌های اقتصادی و بحث بودجه وجود دارد، از جمله اینکه دولت هنوز به بیش از ۸۰ میلیون ایرانی یارانه نقدی پرداخت می‌کند. این حجم از یارانه بدون تردید اجحاف در حق خانواده‌های نیازمند واقعی است. در حالی که کارشناسان منتقد این وضعیت هستند و اسناد بالادستی نشان می‌دهند که اساسا دیگر بودجه کشور در این شرایط ظرفیت یک چنین پرداخت‌هایی را ندارد. متاسفانه به نظر میرسد دولت اراده‌ای برای پایش این جمعیت ۸۰ میلیونی یارانه بگیر را ندارد، در حالی که بر اساس نص صریح قانون، دولت باید در برهه‌های مختلف این پایش اطلاعاتی را در جمعیت یارانه بگیران انجام می‌داد تا افراد غیرنیازمند از این ظرفیت استفاده نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار