کد خبر: ۹۰۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ 25 September 2020

 

اجرای طرح تولید ۱۰ محصول کشاورزی گواهی شده و استاندارد در گیلان

رشت- مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گیلان از اجرای طرح تولید ۱۰ محصول کشاورزی گواهی شده و استاندارد خبر داد و گفت: توان افزایی جوامع محلی هدف اجرای این طرح است.

حمید منشی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح «ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی شده و استاندارد»، اظهار کرد: این طرح با هدف توان افزایی جوامع محلی، بر اساس تفاهم نامه فی مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی، امسال در پنج شهرستان استان گیلان در حال اجرا است.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این طرح برای ۱۰ محصول اصلی و مهم استان برنامه ریزی شده است، گفت: مرکبات، فندق، بادام زمینی، برنج، کیوی، لوبیا، کدو، هندوانه، زیتون و چای برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: این طرح در حال حاضر در ۵ شهرستان رودسر- آستانه اشرفیه- لنگرود- رودبار و لاهیجان اجرا شد.

منشی زاده، هدف کلی اجرای این طرح را فراهم کردن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانوارهای روستایی و عشایری با تولید محصولات گواهی شده ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده اعلام کرد.

وی افزود: ۱۷۵ نفر از زنان روستایی تحت پوشش این طرح در ۵۷ هکتار از اراضی پس از سپری کردن آموزش‌های لازم، در قالب سایت الگویی فعالیت می‌نمایند که ۵ نفر بهره بردار اصلی و مابقی بهره بردار تابعی هستند.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی طرح گفت: تاکنون سه محصول هندوانه، لوبیا و چای برداشت و آزمایش‌های آب و خاک که در آزمایشگاه دارای تاییدیه سازمان استاندارد بوده و بر اساس دستورالعمل شرکت بازرسی انجام شد و پس از تأیید رئیس سازمان جهاد کشاورزی کد شناسایی دریافت کردند و مرحله بعد، جهت اخذ گواهی استاندارد باید در قالب کمیته فنی مورد آزمایش قرار گیرند.

منشی زاده در ادامه گفت: پنج محصول کدو، برنج، بادام زمینی و زیتون و فندق برداشت شده و جهت اخذ کد شناسایی تحویل آزمایشگاه شده و دو محصول مرکبات و کیوی در انتظار برداشت بوده و پس از برداشت مراحل فوق صورت می‌پذیرد.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گیلان گفت: در راستای اجرای این طرح، نظارت، بررسی و بازدید میدانی مجریان طرح به صورت مرتب و مستمر انجام و همچنان تا پایان طرح ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار