کد خبر: ۹۰۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 21 September 2020

 

 
مالک مستعفی سپیدرود رشت چگونه مدیرعامل باشگاه را برکنار کرد؟

گروه استان‌ها- یکی از شگفتی‌های فوتبال گیلان این است مالکی که پروانه‌اش باطل شده و چندین بار استعفا داده در آستانه انتخاب مالک جدید، شبانه مدیرعامل برکنار می‌کند و وعده انتخاب مدیرعامل جدید می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کیومرث بیات مالک مستعفی باشگاه سپیدرود رشت در اقدامی تعجب‌برانگیز شامگاه شنبه در صفحه شخصی خود با انتشار نامه‌ای حکم برکناری افشین ناظمی مدیرعامل این باشگاه را صادر کرد تا یکبار دیگر جامعه فوتبال گیلان را با حرکات محیر‌العقولش به شگفتی وادارد.

این اتفاق در حالی روی داد که درست در همان ساعت جمعی از مسئولان عالی رتبه قضایی، سیاسی، امنیتی و ورزشی کلانشهر رشت در دفتر فرمانداری این شهر مشغول بررسی وضعیت متقاضیان خرید این باشگاه بودند و این تضاد تصمیم‌گیری همان چشم اسفندیاری است که در تمامی این سال‌ها به سپیدرود ضربه زده است.

این نخستین بار نیست که بیات در نیمه‌های شب و در فضای مجازی با انتشار پست‌های عجیب و غریب جامعه ورزشی کشور را شگفت‌زده کرده و البته گاهی هم پیش آمده که چند ساعت و یا حتی چند دقیقه بعد آن را پاک می‌کند و از این رو هواداران به او لقب «مالک اینستاگرامی» داده‌اند.

مالک مستعفی سپیدرود رشت که با یک قرارداد پر حرف و حدیث جانشین علی کریمی شده بود درست چند روز پس از سقوط سپیدرود از لیگ برتر در بهار سال 98 با انتشار نامه‌ای کتبی به مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از مالکیت استعفا داد و چند ماه بعد هم نامه‌ای با همان مضمون به رئیس سازمان لیگ فرستاد و آنجا هم از تمام مسئولیت‌های مالکیت شانه خالی کرد.

حالا همان مالک مستعفی در نهایت شگفتی پس از پایان لیگ و در حالی که به‌شدت بابت سقوط این تیم و کوتاهی‌های انجام شده زیر انتقاد تند هواداران است و مسئولان شهری به‌سبب همین انتقادات اقدام به فراخوان برای انتخاب مالک جدید کرده‌اند، مدیرعامل سپیدرود رشت را برکنار کرد.

این نامه از آن جهت شگفت‌انگیز است که در انتهای آن و در کمال تعجب از سوی بیات وعده انتخاب مدیرعامل جدید داده شده و به‌نوعی دهن‌کجی به مسئولانی است که در همان لحظات با وسواس مشغول بررسی مدارک و شنیدن صحبت‌های متقاضیان خرید سپیدرود بودند.

این در حالی است که علاوه بر استعفاهای پی‌در‌پی ایشان، پروانه مالکیتی که برایش صادر شده از اسفند سال گذشته پایان یافته و خود او صلاحیت صدور چنین حکمی را ندارد و از سوی دیگر با اتمام فصل فوتبال قرارداد مدیرعامل هم مانند سایر اعضای باشگاه تمام شده است و نیازی به انجام چنین شوآف‌هایی نخواهد بود.

نکته تاسف‌آور آن است که چنین فردی با عملکرد مدیریتی تا این حد ضعیف در 3 سال گذشته یکی از بازیگردان‌های اصلی مسائل سپیدرود بوده و با مصاحبه‌های پرغلط و وعده‌های غیرقابل اجرا که نتیجه‌ای جز ضربه زدن به برند سپیدرود نداشت و با ثبت دو سقوط پیاپی از لیگ برتر به دسته دوم به عنوان مالک، بدون تردید تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین دشمنان تاریخ 51 ساله سپیدرود شده است.

مالکی که هرگز ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین اصول مدیریتی را رعایت نکرد و با سخره گرفتن پیشینه قدیمی‌ترین باشگاه گیلان زمین در مصاحبه‌ای حضور این تیم را در لیگ برتر اشتباه دانست و این در حالی است که در لیگ برتر با انتخاب اشتباه دست‌نشان خود او بزرگترین عامل سقوط سپیدرود از لیگ برتر بود.

بیات به‌جای حل مشکلات تیم، مانند یک مدیر برنامه تمام فصل گذشته را به‌دنبال گرفتن حق انتقال محمد بلبلی بود و برای فهمیدن اوج فاجعه کافی است بدانید که تمام هزینه‌ای که فصل تازه تمام شده ایشان برای سپیدرود کردند حدود 9 میلیون تومان بود که بخش اعظم این رقم را در راه شکایت از بلبلی هزینه کرده است.

خبر خوب برای هواداران سپیدرود این است که تا چند روز آینده از میان چندین متقاضی خرید باشگاه سپیدرود، گروهی متشکل از دادستان، فرماندار، مدیرکل ورزش و جوان و هیئت فوتبال یک گزینه را انتخاب و معرفی خواهند کرد تا پس از هیئت شطرنج، سپیدرود هم از دست جناب مالک مستعفی و اینستاگرامی رهایی یابد و شاید سپیدرود و ورزش گیلان پس از آن نفس راحتی بکشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار