کد خبر: ۹۰۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 20 September 2020

 

امام جمعه بندر آستارا گفت: وزارت آموزش و پرورش باید دقت کافی را در تدوین کتب درسی داشته باشد.
 
 
 
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا، در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که طی سالیان گذشته در شهرستان مرزی بندر آستارا می‌بینیم، اتحاد، همدلی و برادری در راستای توسعه، عمران و کاهش مشکلات است.

وی با بیان اینکه آنچه که این اتحاد در پی داشته، موفقیت شهرستان در توسعه زیرساخت‌ها است، ادامه داد: برخی از مسئولان کشوری که در پایتخت هستند، حساسیت‌ها را نمی‌شناسند و کاری می‌کنند که به صلاح کشور نیست.

وی با اشاره به اینکه ما پایبند به قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم، افزود: مسئولان باید حد و مرز‌ها را بشناسند و بدانند که فعالیت‌های هر استان باید در همان استان انجام شود و در کل از مداخله بپرهیزند.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با تأکید بر اینکه ندانم کاری برخی‌ها در پایتخت، اغلب اتفاقاتی را رقم می‌زند که زندگی مسالمت آمیز ما را بر هم می‌زند، خاطر نشان کرد: باید بر این مسأله توجه ویژه شود.

وی با اشاره به مطالب منتشر شده در برخی کتب درسی از جمله کتاب حسابان پایه دوازدهم تحصیلی در خصوص گردنه حیران، تصریح کرد: با نگاهی اجمالی به این تصویر می‌توان تشخیص داد که این طبیعت و طراوت جنگلی آن استان گیلان است، ولی در پی نوشت آن چیز دیگری نوشته شده است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه مردم آستارا از این بابت نگران هستند که چرا دقت لازم در وزارتخانه مذکور در خصوص مسأله‌ای به این آشکاری نشده است، توضیح داد: نماینده، ولی فقیه در استان گیلان نیز به عنوان صدای رسای مردم آستارا و استان گیلان می‌تواند دارای نقش مهم در این خصوص باشد و وزارت آموزش و پرورش باید آن را اصلاح کند.

وی خواستار جلوگیری از وقوع این حوادث که اختلافات قومی را افزایش می‌دهد، شد و اضافه کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مدیران کل صدا و سیمای مراکز گیلان و اردبیل باید با شناخت حساسیت ها، توجه ویژه‌ای را به زیبایی‌های مناطق خود داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، با بیان اینکه صدا و سیمای گیلان به ظرفیت‌های گردشگری و توریستی آستارا و حیران بیش از پیش بپردازد، یادآور شد: هر جا از آرمان‌های امام راحل و انقلاب عبور شود، آنچه را که وظیفه است انجام خواهیم داد.

هدایت ظرفیت‌های آستارا در مسیر ایجاد اشتغال پایدار

عباس صابر، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این جلسه، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه موجود در شهرستان از جمله گمرک، بندر، راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی را به مسیر ایجاد اشتغال پایدار هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ظرفیت‌های خوبی را دارد، تصریح کرد: با ایجاد کارگاه‌های تولیدی در این منطقه، می‌شود صادرات و واردات را بیش از این افزایش دهیم.

صابر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌های شهرستان در جهت بهره برداری بیشتر از آن‌ها برشمرد و یادآور شد: با استفاده از توان همه دستگاه ها، می‌شود برای رفع مشکلات، هم افزایی را داشته باشیم.

وی خواستار توجه بیشتر به نیاز‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف شد و افزود: تأمین سلامت مردم در اولویت است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم سلامتی جامعه را تأمین کنیم.

فرماندار آستارا در پایان به هفته دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان آن دوران اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق شعار "ما قوی هستیم" باید از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار