کد خبر: ۹۰۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 19 September 2020

 

ضلع جنوبی و شرقی مزار شهدای آستارا مسقف می‌شود

شهردار بندر آستارا گفت: برای اینکه بارندگی و یا گرمای آفتاب خللی در برگزاری مراسم مختلف ایجاد نکند، ضلع جنوبی و شرقی مزار شهدای این شهرستان مسقف می‌شود.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در فاز نخست رواق‌های مزار شهدای شهرستان آستارا علاوه بر مرمت و رنگ آمیزی، به منظور حفظ سازه‌ها در مقابل شرایط جوی و ایجاد فضای مناسب برای برگزاری مراسم و آئین‌های مختلف مسقف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط ضلع غربی مزار شهدای آستارا دارای سقف است، اضافه کرد: روز پنج شنبه هفته گذشته اکیپی در قالب پیمانکار بخش خصوصی به شهرداری آمدند و توافقات و اقدامات قانونی در خصوص مسقف کردن ضلع جنوبی و شرقی مزار شهدا در حال انجام است.

شهردار آستارا با بیان اینکه فقط برای مسقف کردن ضلع جنوبی و شرقی مزار شهدا، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است، افزود: شهرداری طراحی دو گنبد طلایی را به بخش خصوصی سفارش داده که پس از ساخت در دو طرف ورودی مزار شهدای این شهرستان نصب خواهد شد.

معیتی با تاکید بر اینکه پس از مسقف کردن مزار شهدای آستارا، بسیاری از مراسم شهرستان در مناسبت‌های مختلف در این فضای معنوی برگزار خواهد شد، افزود: شهرداری آستارا در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی خود در نظر دارد با دعوت از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و سایر شهروندان با صدور کارت شناسایی در قالب "خادم الشهدا" در زمان برگزاری مراسمات مختلف در زمینه پاک‌سازی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا این شهرستان به صورت افتخاری به شهدا خدمت کنند.

شهردار آستارا یادآور شد: هر هفته و در مراسم مختلف به رسم ادای دین، مزار شهدا توسط نیروهای واحد خدمات شهری شست و شو و غبار روبی می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان بندر مرزی آستارا با ۹۱ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار