کد خبر: ۹۰۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 18 September 2020

 

استاندار گیلان در ارتباط تصویری با سفیر ایران در روسیه، در خصوص همکاری های استانی و منطقه ای برای توسعه روابط تجاری اعلام آمادگی کرد.

 

تاکید برتقویت روابط تجاریِ استانی و منطقه ایبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار امروز در ارتباط تصویری با سفیر کشورمان در روسیه گفت : گیلان آمادگی دارد روابط اقتصادی و تجاری خود را با کشور روسیه به ویژه استان های جنوبی آن، در چارچوب کارگروه همکاری های استانی و منطقه ای تقویت کند.

  • ارسلان زارع با اشاره به رابطه دیرینه و تاریخی گیلان با روسیه و وجود سرای گیلانیان در آستراخان حدود ۴۰۰ سال پیش افزود : جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد طرح مویرگی ایجاد مراکز عمده فروش کالاهای ایرانی را با بهره گیری از ظرفیت اتاق بازرگانی گیلان دنبال کند که این امر نیاز به حمایت و پشتیبانی طرف روسی برای عملیاتی شدن دارد.
  • وی با اشاره به گفت و گوهای تصویری خود با استانداران آستراخان و ساراتوف در ماه های اخیر گفت : عمده کالاهای وارداتی و صادراتی به روسیه از طریق مبادی خروجی گیلان انجام می شود و اتاق بازرگانی گیلان رابطه خوبی با مناطق جنوبی روسیه دارد.
  • استاندار گیلانی با اشاره به وجود بیمارستان های مدرن فوق تخصصی و بین‌المللی با کادر پزشکی مجرب و ارزان در ایران پیشنهاد کرد : دفتر گردشگری سلامت ایران در آستراخان روسیه تاسیس شود تا بیماران آن کشور بدون تحمیل هزینه های اضافی و با حذف واسطه ها برای مداوا از مجاری رسمی و قانونی وارد ایران شوند.
  • ارسلان زارع از همکاری یک شرکت داروسازی روسی برای تاسیس شرکت مشترک داروسازی در آستراخان، برای تولید ترکیبات دارویی بر اساس فناوری و مواد اولیه ایرانی خبرداد و گفت: این موضوع از سوی استانداری گیلان و آستراخان در حال پیگیری است.
  • سفیر کشورمان در روسیه هم در این ارتباط تصویری گفت :ایران ظرفیت‌های متعددی برای توسعه روابط دو کشور به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری دارد که لازم است برای بهره مندی از این ظرفیت ها ، اقدامات لازم صورت گیرد.
  • دکتر کاظم جلالی به کریدور شمال - جنوب به عنوان یکی از مهم ‌ترین راه های توسعه صادرات اشاره و اضافه کرد: تکمیل خط ریلی گیلان، نقش موثری در تحقق اهداف توسعه محور اقتصادی دو کشور دارد.
  • وی تصریح کرد : روسیه آمادگی و تمایل دارد تا در تکمیل خط ریلی رشت- آستارا فعالیتی اثربخش داشته باشد.
  • سفیر کشورمان در روسیه گردشگری سلامت را از دیگر راهکارهای گسترش روابط دو کشور خواند و افزود : ایجاد دفتر گردشگری سلامت ایران در آستراخان، طرحی ارزشمند و قابل اجراست.
  • دکتر کاظم جلالی با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد انزلی در صادرات و واردات محصولات مهم و استراتژیکی همچون غلات، گفت : باید از این ظرفیت به عنوان فرصتی ارزشمند برای ایران استفاده کرد و می‌توانیم با تمرکز بر آن به قطب توزیع غلات در منطقه تبدیل شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار