کد خبر: ۹۰۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ 18 September 2020

 

حافظ نیا با انتقاد شدید از اشتباه فاحش وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق قانون شهرستان آستارا از تونل تا قره سو جزو استان گیلان است.

نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا با رعایت بارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه اول ارتکاب گناهان انسان را به واسطه عدم مراقبت از چشم دانست و گفت: چشم چرانی و نگاه به نامحرم و صحنه های گناه آلود انسان را به سوی منجلاب فساد و نابودی در دنیا و آخرت می کشاند.

امام جمعه آستارا، نگاه حرام را باعث بارور کردن تخم شهوت در قلب دانست و تصریح کرد: یقیناً در فضای مجازی بستر نگاه حرام فراهم تر است و صفحات مجازی، سایت های مستهجن و شبکه‌های ماهواره‌ای متاسفانه به راحتی در دسترس همه است.

وی با اشاره به بی صاحب بودن فضای مجازی گفت: علی رغم وجود شورای فضای مجازی در کشور، اینترنت و فضای مجازی صاحب ندارد.

حافظ نیا عدم رعایت نگاه در فضای مجازی را باعث چشم‌چرانی در فضای حقیقی دانست و عنوان کرد: نگاه حرام چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی باید مدیریت شود، هر کانال و گروهی شایسته عضویت نیست و خداوند در همه حال ناظر اعمال بندگانش است.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین علیه السلام در باب نگاه گفت: شیطان در چشم‌ها کمین کرده است و به محض غفلت انسان را به سوی فساد و نابودی می کشاند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به شنبه ۲۹ شهریور مصادف با اول صفر سالروز ورود کاروان اسرا به شام در سال ۶۱ هجری قمری گفت: امام سجاد (ع) مصیبت شام را از همه مصیبت‌ها سخت تر فرمودند و رفتار مردم شام با اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله فراموش شدنی نیست.

حافظ نیا با اشاره به ۳۱ شهریور مصادف با آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس بیان کرد: همه قدرت‌های دنیا در هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل کشورمان ایستاده و از حضور شیر زنان و شیر مردان غفلت کردند، هشت سال ایستادگی و مقاومت ملت غیور ایران نشان داد که آموزش دیده مکتب عاشورا هستند.

وی با اشاره به پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله گفت: شهادت دختر سه ساله اباعبدالله (ع) از اسناد حقانیت کربلا است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای سند ۲۰۳۰ گفت: سند ۲۰۳۰ دروازه استعمار فرانو به شاخص‌های انقلاب اسلامی است و نتیجه تربیت شدگان آن از سر تا پا غربی شدن است.

وی ادامه داد: کسی که اجرای سند ۲۰۳۰ را افتخار بداند، دلباخته فرهنگ غرب است و آموزش و پرورش موظف به مقابله با اجرای آن در مدارس است.

حافظ نیا با اشاره به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: اقدام امارات و بحرین آنها را در بین ملت‌های آزادی خواه بی آبرو کرد و این کار آنها امت اسلامی را منسجم تر می کند.

امام جمعه آستارا صلح کشورهای عربی با اسرائیل را تنفس مصنوعی به رژیم غاصب صهیونیستی دانست و گفت: یقیناً این تنفس پابرجا نخواهد ماند.

وی با انتقاد شدید از اشتباه فاحش وزارت آموزش و پرورش در احتساب روستای حیران برای استان اردبیل و تحریک بحث های قومیتی در کتاب حسابان پایه دوازدهم گفت: طبق قانون شهرستان آستارا از تونل تا قره سو جزو استان گیلان است و ما مردم آستارا خواستار عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش و اصلاح آن بخش از کتاب هستیم.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار