کد خبر: ۹۰۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 17 September 2020

 

درخشش کودکان آستارایی در جام باشگاه‌های کتابخوانی

آستارا - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا از درخشش حسنا احمدیان و کتایون قوشخانی کودکان کتابخوان این شهرستان در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی خبر داد.

شاپور تشرینی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۳۶ هزار نفر از سراسر کشور، فیلم های خود از معرفی کتاب را با تلفن همراه ضبط کرده و به دبیرخانه جام باشگاه های کتابخوانی در وزارت ارشاد ارسال کرده بودند.

وی بیان کرد: از شهرستان آستارا حسنا احمدیان با معرفی کتاب "رالف قصه می نویسد" اثر ابی هنلن در بخش کشوری و کتایون قوشخانی در بخش استانی مسابقات شایسته تقدیر شدند.

وی ادامه داد: ۲۵ باشگاه کتابخوانی هر کدام با ۱۰ تا ۲۵ کودک و نوجوان در آستارا فعال است و جام باشگاه‌ های کتابخوانی کودک و نوجوان فرصت‌های مناسبی برای ارتقای مطالعه ایجاد کرده است.

تشرینی گفت: باشگاه های کتابخوانی متشکل از گروه های کتاب‌ خوان یا مبادله کتاب، زیر نظر مربی فعالیت می کنند و آموزش نویسندگی، نقد و بررسی کتاب و نامه نگاری از برنامه های آنهاست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا افزود: متقاضیان هفت تا ۱۷ ساله عضو باشگاه، با شرکت در کلاس های آن از ۵۰ درصد تخفیف خرید از کتابفروشی های گیلان بهره مند می شوند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در چهار کتابخانه آن عضو هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار