کد خبر: ۹۰۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 17 September 2020

 

نماینده تالش در مجلس: سد شفارود در سال آینده آبگیری می‌شود

گروه استان‌ها- نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس از آبگیری سد شفارود در سال آینده خبر داد و گفت: روند اجرای این پروژه شتاب خوبی گرفته است.

حسن محمدیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه روند عملیات اجرایی پروژه سد شفارود شتاب خوبی گرفته است و در صورت پیشرفت کارها آبگیری آن در سال آینده انجام می‌شود اظهار داشت: فرآیند زهکشی و کانال‌کشی پائین دست سد شفارود توسط کارگران فعلی آن اجرا می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه ساخت سد شفارود از سال 91 آغاز و در سال 93 هم کارهای اجرایی آن عملیاتی شده است عنوان کرد: در سال‌های گذشته روند اجرای این پروژه بسیار مهم به صورت قطره چکانی پیش رفت و این موضوع موجبات نگرانی مسئولان و اهالی منطقه را فراهم کرد.

محمدیاری دلایل پیشرفت کند اجرای عملیات پروژه سد شفارود را برشمرد و با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح مزیت‌های بسیار زیادی برای منطقه و استان گیلان دارد تصریح کرد: کارفرمای این پروژه در گذشته شرکت آب منطقه‌ای گیلان بود که بعد از آن خود شرکت آب نیروی تهران در این امر ورود کرد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با تأکید بر اینکه طبق آمار در یکی دو سال اخیر پیشرفت فیزیکی پروژه سد شفارود مطلوب بوده است خاطرنشان کرد: انتظار داریم همچنان شاهد روند جهشی این پروژه توسط مجریان امر باشیم تا در نهایت در سال 1400 سد شفارود آبگیری شود.

محمدیاری از رایزنی خود با معاون رئیس ‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نخستین روزهای شروع به کار مجلس یازدهم درباره عملیات اجرایی سد شفارود سخن گفت و اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازدید میدانی در محل پروژه حاضر و جلسه‌‌ای هم با حضور مدیران برگزار شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تأمین مبلغ ریالی و اعتبار پروژه سد شفارود را از جمله مصوبات جلسه مورد اشاره اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه همزمان با پایان کار پروژه سد شفارود کارگران آن هم بیکار می‌شدند نگرانی‌هایی در این مورد ایجاد شد که جهت برطرف کردن آن اقداماتی انجام دادیم.

محمدیاری استفاده از کارگران فعلی پروژه سد شفارود برای انجام عملیات کانال‌کشی سد شفارود را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: با این کار نگرانی کارگران در مورد بیکار شدنشان برطرف و از طرفی فرآیند زهکشی و کانال‌کشی این سد هم توسط خود آنان با سرعت خوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت توسعه آب و نیروی ایران یک سال است که اجرای پروژه سد شفارود را بر عهده دارد تصریح کرد: یکی از ملزومات مهم تکمیل و بهره‌برداری از این سد این است که جاده دسترسی و مواصلاتی آن را هم تغییر بدهند از طرفی بخشی از این جاده از مسیر منابع‌طبیعی رد می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی بررسی و انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط یعنی منابع‌طبیعی و محیط‌زیست را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در خلال جلساتی که اخیراً برگزار کردیم این موضوع عملیاتی و مجوز صادر شد و پیمانکار مربوطه هم مشخص شده است.

محمدیاری با بیان اینکه با انجام این دست از اقدامات روند اجرای پروژه سد شفارود شتاب بیشتری به خود می‌گیرد خاطرنشان کرد: امیدواریم در موعد مقرر آبگیری سد شفارود انجام شود و از طرفی بتن‌ریزی سد هم از چند وقت قبل آغاز و با برنامه‌ریزی که قبلاً انجام شده بود کار به خوبی در حال پیگیری است.

وی وجود یک میلیون و 60 هزار هکتار جنگل و مرتع در کل گیلان که سهم قابل توجهی از آن در حوزه استحفاظی تالش، ماسال و رضوانشهر قرار دارد را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعتقاد ما بر این است که انفال متعلق به همه مردم است از طرفی ما باید با مدیریت صحیح از آن درست استفاده کنیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با تأکید بر اینکه استفاده صحیح از منابع‌طبیعی به معنی دست‌اندازی به آن نیست افزود: اگر قرار است نفع و بهره‌ای از این منابع ‌طبیعی برده شود باید متعلق به همه باشد و تبعیضی در این میان نباشد از طرفی ایجاد زیرساخت‌ها زمینه استفاده از منابع‌طبیعی را فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار