در بیستمین هفته از پویش هرهفته الف _ب_ایران طی آئینی با حضور وزیر نیرو از نیروگاه شهید مفتح به عنوان برترین نیروگاه کشور در زمینه آمادگی تولید تقدیر شد.
کد خبر: ۹۰۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲ 16 September 2020
در بیستمین هفته از پویش هرهفته الف _ب_ایران طی آئینی با حضور وزیر نیرو از نیروگاه شهید مفتح به عنوان برترین نیروگاه کشور در زمینه آمادگی تولید تقدیر شد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، در این آئین ، از نیروگاه شهید مفتح تقدیر شد.

بر اساس این گزارش در گروه نیروگاه‌های حرارتی از مدیران عامل نیروگاه شهید مفتح، کرمان، تبریز، بهره‌برداری و تعمیرات مپنا و برق و انرژی پیوند گستر پارس قدردانی به عمل آمد.

در آغاز این مراسم مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ضمن قدردانی از تمامی تلاشگران عرصه تولید برق در نیروگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور اظهار کرد: ظرفیت فعلی نیروگاه‌های کشور به بیش از ۸۴ هزار و ۳۱۰ مگاوات رسیده است.

محسن طرز طلب افزود: در ۶ ماهه ابتدایی امسال، میزان تولید نیروگاه‌های کشور با افزایش چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۸۴ هزار میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه این مراسم با اشاره به نقش عمده و مهم نیروگاه‌ها در تامین اوج مصرف برق در تابستان گفت: این بزرگترین وظیفه‌ای است که از کل نیروگاه‌ها انتظار می‌رود.

همایون حائری گفت: نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۹۸ درصد در تابستان امسال هم شروع به رکوردزنی مجدد کردند، امسال برای اولین بار تولید واحد‌های حرارتی در زمان‌های پیک بار که سالی دو بار و در ماه‌های تیر و مرداد اتفاق می‌افتد، توانستند نزدیک به ۵۰ هزار مگاوات توان تولید کنند که نسبت به تولید تابستان سال گذشته این واحد‌ها در زمان‌های پیک بار ۳٫۵ درصد رشد داشت.

وزیر نیرو در پایان این مراسم اظهار داشت: جا دارد از تک تک فعالان صنعت برق در سازمان دولت، وزارت نیرو، شرکت برق حرارتی و همه نیروگاه‌های سراسر کشور، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، ستاد برق و انرژی وزارت نیرو، شرکت توانیر، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، همچنین سازمان انرژی اتمی ایران، نیروگاه‌های برق آبی، شرکت مدیریت منابع آب، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و همه فعالان در خانواده بزرگ صنعت برق در بخش خصوصی قدردانی کنم.

رضا اردکانیان گفت: امسال دستاورد‌های بزرگی برای کشور در صنعت برق رقم زده شد که نماد عمل صالح است، عملی که در صنعت برق نهادینه خواهد شد.

وی با اشاره به مدیریت مصرف در پیک تابستان امسال افزود: علاوه بر پشت سر گذاشتن پیک تابستان بدون خاموشی، توانستیم انرژی بیشتری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته عرضه کنیم که در سال جهش تولید، بخش‌های تولیدی کشور، صنایع بزرگ و صادرات غیر نفتی به اتکای انرژی عرضه شده کافی و مناسب توانستند به اهداف خود برسند و در عین حال صادرات انرژی ما نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشت و مهمتر از همه این‌ها، به کمک هموطنان در بخش‌های مختلف مصرف را آنگونه مدیریت کنیم که اوج بار تابستان امسال همانند پارسال به نسبت سال‌های قبل تنها یک درصد افزایش داشته باشد. این دستاورد بسیار بزرگی است که سعی می‌شود تابستان پیش رو را هم با همین هدف‌گذاری کمی از هم‌اینک برنامه‌ریزی کنیم.
تقدیر وزیر نیرو از نیروگاه شهید مفتح همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار