کد خبر: ۸۹۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 16 September 2020

 

یک شرکت تجاری به سفارش ارتش آمریکا در تلاش برای تولید نسل جدیدی از موتورهای پیشران هیبریدی – الکتریکی برای پهپادهای نظامی است.

تولید موتورهیبریدی-الکتریکی برای نسل جدید پهپادهای نظامی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، تولید موتورهای جدید برای پهپادها نشانگر نقش مهمی است که این وسایل نقلیه هوایی در آینده برای پیشبرد اهداف نظامی ایفا خواهند کرد.

شرکت لیکوئید پیستون که مرکز آن در کنکتیکات آمریکا واقع است نسل جدید موتور پهپاد به نام ایکس انجین را تولید کرده که یک موتور هیبریدی است و نمونه های پیچیده تر آن در موتورهای جت مورد استفاده قرار می گیرد. موتور یادشده می تواند به تولید پهپادهای پیشرفته تری کمک کند که طراحی آنها موثرتر و کارآتر است.

موتورهای یادشده که می توانند با قدرت یک تا هزار اسب بخار پیکربندی شوند، تا ده برابر سبک تر و کوچک تر از موتورهای دیزلی هستند و کارآیی آنها نیز تا 30 درصد بیشتر است. این موتورها دارای تنها دو بخش متحرک، یک شفت و برخی اجزای ساده دیگر هستند و قرار گرفتن آنها در یک محفظه مثلثی باعث افزایش طول عمر و دوام آنها می شود.

استفاده از این موتور نشست و برخاست عمودی و افقی پهپادها را تسهیل می کند و مدت زمان پرواز آنها را نیز به میزان چشمگیری افزایش می دهد. هنوز زمانی برای نهایی شدن طراحی پهپادهای مذکور اعلام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار