کد خبر: ۸۹۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 16 September 2020
مدیر طرح توسعه زراعت چوب سازمان جنگل ها، مرتع و آبخیزداری کشور گفت: ۹۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت درختان سریع الرشد، شناسایی شده و آماده سرمایه گذاری است.
 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، کامران پورمقدم شب گذشته (سه شنبه 25 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه کشورمان جزو کشور‌های کم پوشش جنگل محسوب می‌شود، افزود: کمتر از ۱۰ درصد سطح کشورمان را جنگل تشکیل می‌دهد بنابراین اهمیت سطح پوشش جنگلی به ویژه جنگل‌های شمال کشور، بسیار بالاست.

 

مدیر طرح توسعه زراعت چوب سازمان جنگل ها، مرتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: بهره برداری چوبی از جنگل‌های طبیعی ممنوع شده است، اما در بخش زراعت چوب و کاشت درختان سریع الرشد با همکاری موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، مطالعاتی را انجام دادیم و عرصه‌های با ظرفیت کشت و توسعه گونه‌های سریع الرشد شناسایی شده است. تلاش می‌کنیم این عرصه‌ها در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا طرح کشت این نوع درختان را اجرایی کنیم.

 

او گفت: زراعت چوب و درختان حاصل از محصولات باغی از منابع چوب است و نیاز کشور از این ۲ منبع و چوب‌های بدون پوست وارداتی تامین می‌شود. سازمان جنگل‌ها متولی منابع طبیعی و وظیفه اصلی او مدیریت منابع طبیعی است و وظیفه‌ای برای تامین چوب ندارد.

 

مدیر طرح توسعه زراعت چوب سازمان جنگل ها، مرتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه حدود ۶ میلیون متر مکعب درخت در موضوع زراعت چوب داریم، افزود: حداقل ۲۰ هزار هکتار در استان گیلان صنوبر کاری شده است که اکنون دستور برداشت داریم. صنوبر با توجه به موضوع مصرف از ۲ تا ۱۰ سال قابلیت بهره برداری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار