کد خبر: ۸۹۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 15 September 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


مشکلات کشور با رئیس جمهور زن یا نظامی قابل حل نیست
هادی غفاری عضو مجمع نیروهای خط امام به خبرآنلاین گفت:راه افزایش مشارکت در انتخابات این است که، با سعه صدر و بدون بازی سیاسی برخورد کنیم و دست از نظارت استصوابی بکشیم و اجازه دهیم این افراد خود را در معرض رأی مردم قرار دهند. در برخی شهرستان‌ها تنها «یک» درصد از واجدین شرایط در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند.کشور نیازمند رئیس جمهوری است که فن مذاکره را بداند و بر اساس قانون عمل کند. شاید برخی از کاندیداهای انتخاباتی با نیات پوپولیستی موضوع معیشت را مطرح کنند، اما این موضوع قطعا یکی از مسائل مهم در امروز کشور است. این که اعلام می‌شود خدمات رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) سه برابر شده است، افتخار نیست؛ بلکه این موضوع عین ذلت است! مشکلات موجود با حضور یک رئیس جمهور خانم، چهره‌های برجسته حوزوی و حتی نظامی؛ قابل حل نیست.برای کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جهموری؛ همه‌پرسی برگزار کنیم. بنده فکر می‌کنم انتخابات سال ۱۴۰۰ به صورت دو مرحله‌ای برگزار شود.


میزان خطای پیامک های کشف‌ حجاب چقدر است؟
فرمانده انتظامی تهران بزرگ:در یک طرح گسترده که در کل کشور انجام می‌شود، ممکن است خطا یا اشتباه هم وجود داشته باشد. ما در مراجعه مردم عزیز به پلیس درباره پیامک‌های دریافتی، ملاک را صحبت‌ها و اظهارات مردم می‌دانیم و این‌طور نیست که بخواهیم اصرار کنیم حتما آن‌ها مرتکب کشف‌حجاب در خودرو شده‌اند.در اکثر موارد هم ملاک ما همین نظرات مردم است و بر مبنای آن تصمیم‌گیری می‌کنیم. میزان خطاها در اجرای این طرح مثلا ممکن است یک یا دو درصد باشد./ روزنامه خراسان

با پول ویلموتس می‌شد تا 8 فصل استراماچونی را در استقلال نگه داشت
فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس به پرداخت 167 میلیارد تومان محکوم شد. این در حالی است که با هزینه ویلموتس می شد استراماچونی را تا 8 فصل در استقلال نگه داشت. قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال برای 3 سال 8 میلیون یورو بوده است.یعنی به طور میانگین سالی 2 میلیون و 250 هزار یورو.این در حالی است که استراماچونی برای هر فصل رقمی در حدود 750 هزار یورو دستمزدش بوده است. با حسابی سرانگشتی می شود گفت که اگر قرار بود چنین رقمی را برای مربیان با کیفیت در لیگ برتر خرج کنند می شد با پول ویلموتس و تقریبا برای 8 فصل استراماچونی را در استقلال حفظ کرد!

ترامپ ایران را تهدید کرد
دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، ایران احتمالا در حال برنامه‌ریزی یک ترور یا حمله دیگری علیه ایالات متحده برای گرفتن انتقام کشتن [سردار] سلیمانی است که به دلیل برنامه‌ریزی او برای حمله‌ای در آینده، قتل نیروهای آمریکایی و رنجی که سال‌ها ایجاد کرد، انجام شد. هر حمله‌ای توسط ایران به هر شکلی علیه ایالات متحده، با حمله‌ای به ایران با شدت ۱۰۰۰ برابر پاسخ داده می‌شود!

الله کرم تکلیف انتخابات ۱۴۰۰ را روشن کرد
جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:الله‌کرم همه چیز را درباره انتخابات آینده روشن کرد. او گفته است ما چیزی به نام انتخابات نداریم و در واقع انتخابات درون یک جریان است. عملا الله‌کرم انتخابات را منتفی دانسته‌ و یک رقابت درون جریانی دانست. اصولگرایان قرار است از میان خودشان یک فرد را انتخاب کنند و با توجه به مسیری که تاکنون ما، شاهد آن بودیم عملا اصولگرایان نمی‌خواهند مشارکتی داشته باشند و به‌دنبال مشارکت مردم نیستند./برنا

حذف در کتاب‌های درسی به محیط‌‌زیست هم رسید!
در حالیکه هفته گذشته حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان با اعتراض‌های گسترده‌ای در فضای مجازی همراه شد که به عذرخواهی وزیر انجامید، بررسی‌ها نشان می‌دهد که جرح و تعدیل در کتاب تعلیمات اجتماعی پایه هفتم و نهم به محیط‌زیست هم کشیده شده است.یکی از تصاویر حذف شده، بازدید دانش‌آموزان دختر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست است که مشخص نیست به چه دلیلی آن را حذف کرده و عکس یک ساختمان نیمه‌کاره را جای آن قرار داده‌اند. نکته عجیب این است که در عکس حذف شده معلم چادر به سر داشت، دانش‌آموزان دختر نیز یونیفورم مدرسه پوشیده‌ بودند و حتی هدبند داشتند که مو از مقنعه بیرون نیامده باشد.

یک نماینده مجلس: دنبال نهادی هستیم که تولیت شبکه های اجتماعی را قبول کند
نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی، گفت: هنوز دستگاهی تولیت مدیریت و ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را نپذیرفته است. اسماعیل حسین‌زهی درباره چرایی عدم رفع فیلتر توئیتر با توجه به فعالیت مقامات و مسئولان رسمی در این شبکه‌های اجتماعی، گفت: همکاران ما در مجلس شورای اسلامی دنبال آن هستند که یک ساماندهی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنند. البته الان دنبال آن هستند که نهاد یا دستگاه تولیت این ساماندهی را عهده‌دار شوند که فعلا دستگاهی این تولیت را قبول نکرده است. نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا موافق رفع فیلترینگ توئیتر هستید، گفت: واقعا نمی‌دانم درباره این مساله چه بگویم! به هرحال ما امروز در یک جامعه پویا زندگی می‌کنیم و بهتر است درباره این مسائل بهترین تصمیمات لازم اتخاذ شود.

حکم پرونده «روح‌الله زم» صادر شده
رئیس دیوان عالی کشور گفت:‌ حکم پرونده «روح‌الله زم» و سایر معترضان حوادث آبان ماه اعلام شد. حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم روز سه شنبه در حاشیه نشست هیات عمومی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حکم اعدام سه نفر از معترضان حوادث آبان ۱۳۹۸ گفت: این پرونده در حال رسیدگی است. وی در واکنش به ارسال نامه ای از سوی وکیل این سه متهم به دیوان عالی کشور گفت: هر نامه ای که می آید به روی پرونده می رود. مرتضوی مقدم در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک زنجانی گفت: این پرونده تمام شده و دست دیوان عالی کشور نیست و در مرحله اجراست. وی درباره پرونده شکات سکه ثامن که به دیوان عالی ارسال شده گفت: هنوز چیزی در هیات عمومی اعلام نشده است.

پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام آیت‌الله صانعی در تهران
حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد من این است که شورای شهر خیابانی را به نام مرحوم آیت‌الله یوسف صانعی نامگذاری کند. عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: هنوز در مورد اینکه کدام خیابان به نام آیت‌الله صانعی نامگذاری شود، پیشنهادی مطرح نکرده‌ام. او در خصوص مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری سه خیابان به نام مرحوم بازرگان، اعظم طالقانی و سهیل گوهری گفت: نامگذاری معابر مصوبه شورا نیست، بلکه تصمیم شورا است و هیأت تطبیق مصوبات فرمانداری فقط در مورد مصوبات می‌تواند ورود کند و حق ورود به تصمیمات را ندارد. خلیل‌آبادی افزود: در دوره‌های قبل شورای شهر هم نامگذاری‌ها به فرمانداری ارسال نمی‌شد و ما هم موضوع نامگذاری‌ها را ارسال نکرده‌ایم، چون تصمیم شورا است. به عنوان مثال برای اینکه جلسات شورا در چه روزهایی تشکیل شود، رأی‌گیری صورت می‌گیرد و به عنوان یک تصمیم عملیاتی می‌شود و فرمانداری هم به این موضوع ورود نمی‌کند.

بعد از محرم و بازگشایی مدارس، تعطیلی نماز جمعه توجیه ندارد
حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه به نظر می رسد که کمترین ریسک و مخاطره را در نماز جمعه داریم، گفت: نماز جمعه کاملا قابل کنترل است. در حال حاضر بعد از محرم و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، توجیهی برای عدم برگزاری نماز جمعه وجود ندارد. در عین حال بی انضباطی هم تاکنون وجود نداشته است. مردم هم خودشان بسیار رعایت می کنند. شرایط فعلی اقتضا می کند که با دستور ستاد ملی کرونا که نماز جمعه را برگزار کنیم و اکنون وقت این است که وضعیت قرمز و سفید شهرها برای نماز جمعه برداریم. اکنون در اکثر کشور در شهرهای کوچک نماز جمعه برگزار می شود، اما در شهرهای بزرگ وجود ندارد. برای تهران پیش از این یک کمیته تشکیل شده و تمام جوانب کار را سنجیده اند و تا نزدیکی برگزاری نماز جمعه هم رفتیم، اما ملاحظاتی مطرح و وضعیت تهران بد شد که ناچار شدیم و مجددا اعلام تعطیلی کردیم.

فائزه هاشمی: هوس‌بازی می‌کنند می‌گویند پرستو بود
فائزه هاشمی در گفت‌وگو با شرق درباره اخبار افشاگری تجاوز در ایران و احتمال وجود چنین فضای در سیاست ایران و در پاسخ به این سوال که «‌در عرصه سیاست بحث آزار جنسی را در فعالیت سیاسی برای زنان چطور می‌بینید؟ برای زنی که خارج از دولت فعالیت سیاسی می‌کند و منتقد است یا برای نماینده مجلس. فضا را چطور می‌بینید. موردی در این زمینه شنیده‌اید؟‌« گفت: متأسفانه عمدتا با اسم صیغه تمامش می‌کنند. بخشی از سیاست‌مداران و مردان ما آلوده شده‌اند. مردان هم لفظ پرستو را یاد گرفته‌اند و از آن سوء‌استفاده می‌کنند. هوس‌بازی‌های خودشان را ربط می‌دهند به وجود پرستوها، در‌صورتی‌که بر‌عکس است؛ یعنی اول این رابطه است و بعد این خانم‌ها تبدیل به پرستو می‌شوند.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار