کد خبر: ۸۹۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ 15 September 2020

 

اگر شهردار رشت استیضاح نمی‌شد استعفا می‌دادم

خزانه دار شورای اسلامی شهر رشت گفت: بنده از افرادی بودم که رأی به برکناری حاج محمدی دادم و اگر برکنار نمی‌شد استعفا می‌دادم.

اسماعیل حاجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهردار رشت در مدت فعالیت خود چندین بار توسط اعضای شورا استیضاح شده بود که در نهایت روز گذشته و در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر رشت، هشت نفر از اعضای شورا رأی به استیضاح و برکناری ناصر حاج محمدی دادند؛ دو رأی ممتنع و یک نفر نیز مخالف استیضاح شهردار بود.

وی افزود: اعضای شورای شهر بعد از برکناری حاج محمدی، ناصر عطایی را به عنوان سرپرست جدید شهرداری رشت انتخاب کردند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: بنده از افرادی بودم که رأی به برکناری حاج محمدی دادم و اگر برکنار نمی‌شد استعفا می‌دادم.

وی در خصوص دلایل برکناری حاج محمدی توسط اعضای شوری شهر، گفت: وی طرح‌های راهبردی مثل پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) که شورای شهر برای او تعیین کرده بود را اجرا نکرد.

حاجی پور اجرا نشدن مناسب پروژه‌های محل دفن زباله سراوان و جذب نشدن ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی توسط حاج محمدی را از دیگر دلایل برکناری وی دانست و گفت: شهردار سابق اگر در جذب ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی موفق عمل می‌کرد، می‌توانست دوباره معادل همین مبلغ را جذب کند که در این زمینه نیز بسیار ضعیف عمل کرد.

با شهردار دشمنی نداشتیم

وی تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر رشت با کسی دشمنی ندارند اما حفظ منافع شهر برایشان از همه چیز مهم‌تر است و در این برهه از زمان تشخیص دادند که ماندن حاج محمدی به نفع و صلاح شهر نیست و قاطعانه او را برکنار کردند.

وی اضافه کرد: شهردار سابق در حد توان خود تلاش کرد ولی انتظارات مورد نظر اعضای شورا را نتوانست برآورده کند.

وی با بیان اینکه حاج محمدی می‌تواند تجربیات ارزنده شهرداری رشت را در جای دیگری استفاده کند، تصریح کرد: به او توصیه می‌کنم اگر جای دیگری شهردار شد با اعضای شورا، خود را درگیر نکرده و با همه به‌طور یکسان تعامل داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنده یکسال رئیس شورای شهر رشت بودم و خیلی تلاش کردم که وی را حفظ کنم و حفظ کردم اما او در ادامه نخواست که با تمامی اعضای شورا همکاری مناسب داشته باشند.

وی ادامه داد: شهردار سابق با تعداد سه الی چهار نفر از اعضا همکاری می‌کرد در حالی که شورای شهر رشت ۱۱ عضو دارد.

خزانه دار شورای شهر رشت، تاکید کرد: تغییر پی در پی در مدیریت شهری به سود منافع شهر نیست و بنده به عنوان یکی از اعضای شورا مخالف تغییر مدیریت شهری هستم و معتقدم شهردار باید ۱۰ الی ۱۲ سال در کلانشهری مثل رشت مدیریت کند تا بتواند نتایج لازم را بگیرد.

عضو شورای شهر رشت، تغییر و انتصابات مداوم مدیران در بدنه شهرداری این شهر را یکی دیگر از دلایل برکناری حاج محمدی دانست و گفت: تغییر و انتصابات زیاد نظم سیستم مدیریت شهری بر هم می‌ریزد و باعث فقدان احساس امنیت، روزمرگی و انفعال نیروهای آن مجموعه می‌شود و این مسئله به هیچ عنوان به نفع شهروندان این شهر نبود.

از شهروندان رشت عذرخواهی می‌کنم

وی گلایه و ناراحتی شهروندان از اوضاع مدیریت شهری رشت را بحق دانست و گفت: در زمان انتخاب شهردار اتفاقات نامیمونی افتاد و اعضا مجبور شدند حاج محمدی را انتخاب کنند. بنده به نمایندگی از اعضای شورا از قصور به وجود آمده از همشهریان عذرخواهی می‌کنم.

حاجی پور با بیان اینکه جلسه تعیین شهردار جدید روز چهارشنبه ساعت ۱۸ در محل دفتر شورا برگزار می‌شود. افزود: اعضای شورای شهر رشت تلاش می‌کنند تا در یک سال باقی مانده از عمر شورای دوره پنجم خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار