کد خبر: ۸۹۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 15 September 2020

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع روز سه شنبه در دیدار با نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری خواستار تمدید مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا تا پایان مهرماه شد.

 وی افزود: اختصاص تنفس سه ماهه برای بازپرداخت تسهیلات متقاضیان فاقد بیمه و آسیب دیده از کرونا و افزودن برخی از مشاغل بومی آسیب دیده از شیوع این ویروس برای دریافت تسهیلات حمایتی که جزو ۱۴ رسته اعلامی نیستند، مورد انتظار است.

وی همچنین تمدید زمان ارائه درخواست استفاده از مزایای مصوب بانک مرکزی به منظور امهال تسهیلات معوق واحدهای تولیدی با پرداخت هفت و نیم درصد از میزان بدهی را خواستار شد.

نماینده عالی دولت در استان به نقش کلیدی گیلان در ایجاد میز دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های تفاهم نامه اقتصادی اوراسیا در جهت توسعه صادرات و واردات از مبادی گیلان می تواند بسترساز گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه شمالی باشد.

 تسهیلات پرداختی به آسیب دیدگان کرونا به ۱۴ رسته شغلی اختصاص دارد که ثبت نام و پرداخت این تسهیلات به افراد واجد شرایط در دو مرحله بیمه شدگان و غیر بیمه شدگان انجام می شود.

دولت به ازای هر کارفرما که به صورت خویش فرماست مبلغ شش میلیون تومان و به ازای شغل هایی که به صورت غیر رسمی و بیمه ای کار انجام می دهند، هشت میلیون تومان پیش بینی کرده است.
همچنین در مرحله مشاغل آسیب دیده برای واحدهایی که بر اساس پروتکل هایی که دولت مشخص کرده و موظف به تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی خود شدند برای هر شغل بیمه ای ۱۶ میلیون تومان اما برای شغل های متاثر از کرونا که خود واحدهایشان را تعطیل کرده بودند ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته است.

گیلان دومین استان در جریان شیوع کرونا بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار