کد خبر: ۸۹۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 15 September 2020

 

 

استاندار گیلان: برخورد با «مخلان امنیت» اعتماد عمومی به پلیس را افزایش می‌دهد

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: برخورد با مخلان امنیت و آسایش شهروندان زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی به پلیس و عبرت اراذل و اوباش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران آغاز به کار قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سطح استان گیلان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: برخورد با مخلان امنیت و آسایش شهروندان، زمینه ساز افزایش اعتماد عمومی به پلیس و دستگاه‌های ذی‌ربط و موجب عبرت اراذل و اوباش می‌شود. 

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه امنیت، زمینه‌ساز موفقیت، توسعه و پیشرفت هر کشوری است عنوان کرد: نیروی انتظامی وظیفه مهم، خطیر و افتخارآمیز تأمین نظم و امنیت کشور را بر عهده دارد از طرفی تعامل خوب نیروی انتظامی با شهروندان همواره رضایت آحاد مردم را به همراه داشته و شهروندان نیز به پلیس مقتدر افتخار می‌کنند. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان اجرای طرح مبارزه با اراذل و اوباش در فضای مجازی و حقیقی را اقدامی مؤثر و ضروری تلقی کرد و ابراز داشت: اجرای این طرح در راستای حفظ و ارتقاء امنیت و ابعاد روانی و احساس امنیت شهروندان اقدامی ضرویی است از طرفی برخورد با برهم‌زنندگان نظم جامعه موجب رضایت مردم می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ شخصی اجازه اخلال در نظم و امنیت عمومی و ارعاب شهروندان را ندارد پشتیبانی قاطع از حافظان نظم و امنیت را یک امر مهم دانست و گفت: برای تداوم امنیت مشارکت مردم لازم است و در راستای جلب مشارکت عمومی بر اساس تحقق اصل جامعه‌ محوری باید برقراری امنیت پایدار در دستور کار ناجا قرار گیرد. 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز در جمع خبرنگاران حمایت همه جانبه مجلس از پلیس برای برخورد با اخلالگران نظم و امنیت عمومی را متذکر شد و اظهار داشت: مجلس در حمایت از امنیت مردم قوانین متعددی را تدوین کرده است علاوه بر این‌ها با تمام قوا در تأمین نظم و امنیت از پلیس حمایت ‌به عمل می‌آورد.

سید کاظم دلخوش اباتری ضمن اشاره به موضوع آغاز به کار قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سطح گیلان عنوان کرد: تمامی ادیان الهی از جمله دین مبین اسلام به امر مهم توجه بر امنیت مالی و جانی مردم تأکید فراوانی دارند و نیروی انتظامی در همین راستا و با توجه به آیات قرآن کریم و قانون برای امنیت مردم به خوبی تلاش می‌کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مجلس از هیچ کمکی در جهت برخورد با اخلالگران نظم و امنیت عمومی دریغ نمی‌کند ابراز داشت: باید توجه داشت که جامعه و مردم در ایجاد امنیت اجتماعی به پلیس اعتقاد و ایمان کامل دارند از طرفی تأمین امنیت اجتماعی مردم توسط پلیس امری بسیار مهم به شمار می‌رود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس این موضوع را که مردم در ایجاد امنیت اجتماعی و برقراری نظم در جامعه به پلیس اعتقاد و ایمان کامل دارند مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اگر امنیت اجتماعی توسط پلیس برای مردم تأمین نشود بدون شک ضرورت‌های زندگی شهروندان در اولویت‌های دیگر قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار