کد خبر: ۸۹۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱ 12 September 2020

 

کارشناس هواشناسی گفت: طی ۲ روز آینده در برخی مناطق کشور از جمله پایتخت، وزش باد شدید پیش بینی می شود.

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه فردا در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود گفت: همچنین در غرب هرمزگان، برخی مناطق فارس و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، غرب اصفهان، رشد ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: دوشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان، برخی مناطق گیلان و مازندران شاهد رگبار پراکنده خواهیم بود.

گودرزی یادآور شد: همچنین طی ۲ روز آینده در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

او اضافه کرد: روز سه‌شنبه در شمال آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات زاگرس مرکزی، رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت هم دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه و پنجشنبه به همراه نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل شاهد بارش باران خواهیم بود اظهار کرد: در استان‌های گیلان و مازندران هم شاهد بارش باران و وزش باد و همچنین کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود.

گودرزی توضیح داد: فردا و پس فردا دریای خزر مواج خواهد بود و در دامنه‌های شمالی البرز و ارتفاعات آذربایجان شرقی نیز رگبار باران، رعد و برق و همچنین وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه امشب در مناطق جنوبی تهران شاهد وزش باد شدید همراه با تند باد خواهیم بود گفت: تهران فردا آسمان صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد داشت و بیشترین دمای هوا ۳۲ درجه و کمترین آن ۲۱ درجه خواهد بود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، فردا شاهد رگبار باران و وزش شدید باد در مناطقی از آذربایجان‌شرقی، اردبیل و گیلان خواهیم بود. در برخی مناطق هرمزگان، فارس، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در شرق و شمال شرق کشور وزش شدید باد پدیده غالب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار