کد خبر: ۸۹۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲ 12 September 2020

 

ترویج فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت از مهمترین وظایف نهادهای فرهنگی است

فرماندار رشت با تاکید بر برگزاری پر شکوه برنامه های هفته دفاع مقدس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا، اظهار داشت: ترویج فرهنگ عاشورایی و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی، از مهمترین رسالت های همه مسئولین به ویژه دستگاه های فرهنگی است.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح اللهی در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در فرمانداری رشت برگزار شد با اشاره به کینه دیرینه دشمنان اسلام و مستکبرین جهان با انقلاب و کشور جمهوری اسلامی، اظهار داشت: ابرقدرت های بزرگ دنیا می‌خواستند از انتشار تفکرات اسلامی و انقلابی به دنیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، نه با تمسک به ایدائوولوژی بلکه با توسل به جنگ، جلوگیری کنند.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه افزود: اینکه نظامی نوپا که با انقلاب مردم شکل گرفته بود و هنوز تفکرات و نیروهای ضد انقلابی درآن وجود داشت، در برابر جنگی نابرابر و قدرت ها و دشمنان تا دندان مسلح قرار گرفت، نشان دهنده وقوع اتفاقی بسیار مهم در جغرافیای استراتژیک دنیا است. 
 
وی با بیان اینکه در این جنگ 8 ساله، حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان نیفتاد، تصریح کرد: دشمن ما نه فقط کشور عراق که ده ها کشور دیگر بودند که از لحاظ لجستیک، امکانات نظامی، اطلاعاتی و نیرویی در بالاترین سطح قرار داشتند.
 
 فتح اللهی، با بیان اینکه بزرگ ترین وظیفه ما انتقال درس و فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت به نسل جوان است، خاطرنشان کرد: پیام عزاداری روز عاشورا طی سالیان متمادی و نسل یه نسل منتقل گردیده و هر ساله رونق می گیرد، به گونه ای که بزرگ ترین پیاده روی بشریت در بحث عاشورا و اربعین حسینی اتفاق می افتد.
 
مقام عالی دولت در مرکز استان، فرهنگ عاشورا را فرهنگ پیروی از ولایت دانست و ادامه داد: اینکه حضرت قاسم، با وجود سن کم وارد پیکار با یزیدیان شد، نه به جهت قرابت نسبی با امام حسین(ع)، بلکه بنا به گفته خودش، به دلیل پیروی از ولی امر مسلمین بود.
 
وی با تاکید بر فرهنگ هزار ساله عاشورایی که الگوی ما در دفاع مقدس شد، افزود: با وجود این فرهنگ دیگر نگرانی از بزرگی قدرت های روبرو و کمبود امکانات و تسلیحات موجود نبود، چون درس بزرگ عاشورا برای ما، ایستادگی برای کسب هدفی مقدس بود.
فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: دفاع مقدس نیز اتفاقی بسیار مهم بود که به وقوع پیوست و خاطرات رزمندگان از شرایط و وقایع آن روزها به مثابه دانشگاه بزرگی برای ما و به خصوص برای نسل های جوان و آیندگان است.
 فتح اللهی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثارگری مختص به قشر خاص یا رزمندگان و ایثارگران نیست، خاطرنشان کرد: گذشتن از خود در جهت خدمت به مردم نمونه بارز ایثارگری است،  از این رو باید در خصوص محتوا و رسالت پیامی که باید به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم، تفکر کنیم و بدانیم که چگونه باید انگیزه ایثارگری را در این نسل تقویت کنیم.
 
وی بر حفظ و صیانت از کشور و آرمان های مقدس انقلاب از سوی تمامی نهادها و دستگاه ها تاکید کرد و اظهار داشت: در کشوری که بر مبنای دین و باورهای اعتقادی شکل گرفته و کاملا از نظر ساختار بنیادی با کشورهای کل دنیا متفاوت است، نباید عکس شهدا را ببینیم و عکس مرام آنان عمل کنیم.
 
فرماندار رشت در ادامه با تاکید بر لزوم برگزاری پرشکوه برنامه های دفاع مقدس با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت عزت ملی، گفت: با وجود بیماری کرونا، برنامه های هفته دفاع مقدس  امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و برخی تغییرات نسبت به سال های گذشته، با قوت برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار