کد خبر: ۸۹۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 12 September 2020

 

تولید سالانه ۴۴۰ هزار تن محصولات دامی در گیلان

رشت- مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تولید سالانه ۴۴۰ هزار تن محصولات دامی در این استان، گفت: ۱۰ هزار پروانه بهره برداری برای واحدهای کوچک روستایی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میرحجت علی اکبر نژاد صبح شنبه در جمع خبرنگاران با محوریت تولید پرورش دام ضمن تاکید بر اینکه به علت شرایط متفاوت آب و هوایی گیلان، دامداری‌های کوچک روستایی و به صورت چرا آزاد فعالیت دارند، گفت: بیش از ۱۵۶ هزار بهره بردار در استان گیلان فعال است که حدود ۴۹ درصد بهره بردار دامداران بخش کشاورزی به حرفه دامپروری و پرورش مرغ گوشتی و صنایع وابسته در حال فعالیت هستند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تولیدات محصولات دامی حدود ۴۴۰ هزار تن در سال و حدود ۲۵ درصد تولیدات کشاورزی به خود اختصاص داده است، افزود: جمعیت دامی این استان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رأس دام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ هزار رأس دام مربوط به دام سنگین که از این لحاظ رتبه دوم کشوری را برخوردار است، اظهار داشت: ساختار دامپروری در کشور بر مبنای دامداری‌های بومی استوار است.

علی اکبرنژاد با بیان اینکه سرانه مالکیت زمین در گیلان حدود ۷ دهم هکتار است، تصریح کرد: اکثر بهره برداران در کنار حرفه کشاورزی به دامداری نیز مشغول هستند بر همین اساس زیرساخت‌های خوبی در بخش دامی استان گیلان وجود دارد.

وی به محدودیت‌های زمین برای کشت علوفه در دامداری صنعتی استان گیلان اشاره کرد، گفت: واحدهای کوچک روستایی شناسایی و ۱۰ هزار پروانه بهره برداری بر این واحدها در گیلان صادر شده است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان سیاست‌های جهاد کشاورزی در تولیدات دامی اعم از شیر و گوشت را ایجاد زنجیره تولید دانست و اظهار داشت: زیرساخت‌های کافی در گیلان داریم و به اندازه کافی تسهیلات بانکی برای ساختن تأسیسات نیز پرداخت خواهد شد اما متأسفانه اکثر ظرفیت‌ها در گیلان مغفول مانده اند.

وی به هدف اصلی جهاد کشاورزی گیلان که افزایش کیفیت تولید است اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم تأمین گوشت قرمز با روش نوین توجیه اقتصادی برای سبد غذایی خانواده‌ها را به دنبال داشته باشد.

اکبرنژاد با اشاره به جایگاه نخست استان گیلان در کشور با عضویت ۷۰ هزار بهره بردار در تشکل و اتحادیه دامداران، ادامه داد: ۳۰ هزار نفر از این بهره بردارها ماهیانه خدمات دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار