کد خبر: ۸۹۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ 11 September 2020

 

در این نوشته سعی شده است شبهات اصلی پیرامون شهادت محسن حججی با مدرک مستدل پاسخ گفته شود. در انتها نیز البته متن کوتاهی از نویسنده اضافه شده است.

 
 
شبهات پیرامون شهادت محسن حججی
 
 

شبهات پیرامون شهادت محسن حججی

به گزارش نجف آباد نگار در این نوشته سعی شده است شبهات اصلی پیرامون شهادت محسن حججی با مدرک مستدل پاسخ گفته شود. در انتها نیز البته متن کوتاهی از نویسنده اضافه شده است.

اسارت شهید حججی

سوال:
چطور ممکنه شهید حججی رو به این شکل به اسارت بگیرن؟
یعنی بعد از حمله داعش هم نیروها عقب نشینی کردن و فقط شهید حججی مونده و هیچکس نمونده که از ایشون پشتیبانی کنه*
پاسخ:
شهید حججی و حدود ۵۰ نیروی محور مقاومت به عنوان نیروی مهندسی، وظیفه ایجاد خاکریزی جدید در نزدیکی مرز عراق و سوریه داشته اند.

در حمله همزمان داعش به سه منطقه، به علت عدم وجود استحکامات دواعش موفق به غلبه به پایگاهی می شود که شهید حججی در آن حضور داشته است.

عقب نشینی نیروهای محور مقاومت در تصاویر دیده نمی شود اما بعید است که تنها زخمی موجود، شهید حججی بوده باشد. احتمالا در فرصت چند دقیقه ای از زخمی هایی که وضع بهتر داشته اند، شهید حججی را به عنوان ایرانی شناسایی کرده اند و از منطقه خارج کرده اند. میتوانید کلیپ درگیری را از آدرس زیر مشاهده فرمایید: https://iswnews.com/2456

مگر ما هزاران شهید ندادیم

*سوال:
به چه دلیله که انقدر ایشون رو بزرگ کردن مگر ما هزاران شهید ندادیم چرا ایشون انقدر بزرگ شد؟
پاسخ:
ایجاد موج رسانه ای برای شهید حججی از معدود اتفاقاتیه که مسئولین در اون نقشی نداشتن و یقینا به همین دلیله که ایشون اینقدر مطرح شد ( والبته میتونه تلنگری به مسئولین برای اهمیت و اعتماد بیشتر به جامعه باشه). مطرح شدن شهید حججی از انتشار تصاویر ایشون در رسانه های داعش شروع شد و با توجه به انتشار خرد خرد مطالب و اتفاقات حول شخصیت و رزمندگی ایشون، در صدر ماند.
البته ذکر این نکته ضروری است که بله، از لحاظ تاثیر میدانی شهید حججی در تراز شهدایی همچون شهید حمید تقوی فر، شهید حسین همدانی، شهید علیرضا توسلی و بسیاری فرماندهان دیگر (مثلا شهید مرتضی حسین پور ملقب به حسین قمی که در همین حملات به شهادت رسید) نیست، اما هر فرد و به خصوص هر شهید، رسالتی برعهده دارد…

شبهات پیرامون شهادت محسن حججی

کدام طرف، معامله‌ی بهتری کرده

*سوال:
۳ جسد و ۵ گروگان را از داعشی‌ها پس گرفتند، در عوض اجازه دادند کاروان صدها نفره آنان که در محاصره بودند، با امنیت عبور کنند و به قرارگاه اصلی داعش بروند تا دوباره آماده شوند برای کشتن صدها نفر دیگر!
حزب‌الله لبنان و ایران این “معامله” را با داعش کرده‌اند! خودتان داوری کنید که کدام طرف، معامله‌ی بهتری کرده؛ داعش یا حزب‌الله و ایران؟
*پاسخ:
مصالحه و معامله با دشمن، بخشی از استراتژی در هر جنگه که در صورت غلبه منافع به ضررها، عقلانی هست. نمونه های این معامله ها حتی با داعش زیاده ولی متاسفانه به دلیل عدم مطالعه عمیق تحولات سوریه توسط مخاطبان، مغفول مانده:
معامله داعش با کردها در تخلیه منبج: داعش همه نیروها، خانواده ها و البته سلاح های سنگین و سبک و اسناد و … را سوار ده ها خودرو کرد و از میان کردهای مورد حمایت غرب گذشتند. https://goo.gl/UJBfN4
معامله ترکیه با داعش در فروش نفت عراق و سوریه: که حداقل برای ۴ سال با درآمد سالیانه نیم میلیارد دلار برای داعش ادامه داشت و طی این سالها رگ حیاتی داعش محسوب می شد (حتی برنامه نفت در برابر سلاح و امکانات نیز عنوان شده) و البته ترکیه هم نفت خریداری شده به قیمت یک سوم را به قیمت بازار می فروخت (و البته این معامله علیرغم بارها عملیات تروریستی داعش در ترکیه طی آن سالها قطع نشد). https://goo.gl/tdgi8L
معامله داعش با ارتش سوریه در دمشق: که طی آن حدود ۲۰۰۰ نفر از نیروهای نظامی و خانواده های آن با سلاح سبک به رقه منتقل شدند تا به این وسیله جنوب دمشق آرامتر شود. https://goo.gl/BJDqmF

شبهات پیرامون شهادت محسن حججی

و البته ده ها پرداخت خونبهای علنی و شاید صدها پرداخت خون بهای غیر علنی برای آزاد کردن اسیران کشورها و مذاهب مختلف صورت گرفته است. به صورتی که گفته می شود تنها در سال ۲۰۱۴، درآمد داعش از گرفتن این خون بهاها به بیش از ۲۰ میلیون دلار (معادل خرید ۴۰ هزار کلاشینکف) می رسد. https://goo.gl/P6AUdf و البته این اعداد تخمینی هستند، مثلا داعش مقدار خونبها برای آزادی دو تبعه نروژی و ژاپنی خود را، ۲۰۰ میلیون دلار! مشخص کرد.https://goo.gl/rqgwr8
نکته دیگر! داعش در کوه های قلمون بی دست و پا نبود که ادعا شود تنها در صورت رفتن به مناطق بیابانی، نیروهای محور مقاومت را خواهد کشت…. داعش در این کوهستان ها سالها تونل کنی، سنگر بندی و آماده سازی انجام داده بود به طوری که بسیاری از نیروهایش از غارهای دست ساز که طبیعتا ضد بمب و موشک هستند بهره مند بودند.

شبهات پیرامون شهادت محسن حججی

علت جاگذاشتن اجساد بقیه‌ی قربانیان

*سوال:
حالا چرا سپاه برای پس گرفتن “پیکر بی‌سر” فقط او اصرار دارد؟ و علت جاگذاشتن اجساد بقیه‌ی قربانیان که آنان هم ایرانی هستند، چیست؟ آیا آنهای دیگر، خانواده و چشم‌به راه ندارند؟
*پاسخ:
اجساد تمامی شهدای حمله، چه ایرانی و چه غیرایرانی (عمدتا عراقی) همان روزهای اول تشییع شد. اصولا داعش در این گونه حملات، اجساد را با خود نمی برد.
شهدای ایرانی این حمله:
مرتضی حسین پور شلمانی دفن شده در شلمان استان گیلان: https://goo.gl/sCF633
مصطفی خوش محمدی دفن شده در چالوس استان مازندران: https://goo.gl/hcUyki
سجاد باوی دفن شده در شهرستان کارون استان خوزستان: https://goo.gl/sotvAp
محمد تاجبخش دفن شده در گتوند استان خوزستان: https://goo.gl/326xhB
جان محمد علیپور دفن شده در اندیمشک استان خوزستان: https://goo.gl/wij2io
شهدای عراقی حمله:
نیروهای مختلف از شهرهای مختلف با مراسم بزرگداشت مشترک:https://iswnews.com/1887

شبهات پیرامون شهادت محسن حججی

تکفیری و داعشی

*سوال:
سپاه برای دخالت پرهزینه‌اش در سوریه، «حجت!» و دلیل می‌سازد. و برای سرکوب بیگناهانی در استان‌ها، به بهانه‌ی “تکفیری و داعشی”، توجیه پیدا می‌کند. و…
*پاسخ:
به گواه رسانه های غربی ایران طی سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در سوریه ۹ تا ۱۵ میلیارد دلار هزینه کرده است (https://goo.gl/pyJgh7) که بسط این مقدار تا سال ۲۰۱۷ در بیشترین حالت به ۲۰ میلیارد دلار خواهیم رسید. برای مقایسه کوچکی این عدد باید گفت که هزینه برنامه آموزش و تسلیح گروه های میانه روی دولت اوباما که خروجی آن “فرقه ۳۰” نامیده شد و با ۴۰۰ نیروی تحت تعلیم و ۵۰ نیروی میدانی عملیاتی شد، به ۱ میلیارد دلار نزدیک است و تنها عملیات این نیروها، عملیاتی محدود ضد داعش بود که پس از شکست این عملیات، تمام تجهیزات این گروه به النصره تسلیم شد: https://goo.gl/2JHDTZ
لازم به ذکر است ۲۰ میلیارد دلار برابر قیمت خرید (اگر بفروشند که نمی فروشند!) ۱۰۰ جنگنده اف۱۶ بدون پشتیبانی فنی، ۵ ناوشکن کوچک یا ۲ ناوشکن بزرگ در بازار آزاد است.
در حیطه عمرانی نیز این رقم برای ساخت ۴ پالایشگاه متوسط یا احداث ۵۰۰۰ کیلومتر آزادراه یا ایجاد ۳۰۰هزار شغل (معادل اشتغال ۴ ماه از برنامه اشتغالزایی ایران) است.
و البته این عدد ۰.۰۵ خسارت مستقیم جنگ تحمیلی علیه ایران است.

جایگاه گروه های غیر سلفی-جهادی در بحران سوریه چه بود

*سوال:
در کجای سوریه غیر از داعش و القاعده و گروه های سلفی وجود دارد که ارتش سوریه آنها را نزند! جایگاه گروه های غیر سلفی-جهادی در بحران سوریه چه بود حتی در همان دو سال اول جنگ سوریه؟

*پاسخ:البته بله، در قسمتهایی از جنوب درعا و قسمت های بیابانی غرب منطقه دردست مسلحین در ادلب، ارتش آزاد حضور دارد که البته اگر جستجویی کنید، کمترین عملیات نظامی در این مناطق است و عملا مردم در حال زندگی هستند. نکنه انتظار دارید ادلب و غوطه شرقی رو آرام بزارند!؟تروریست های مربوط به القاعده و یا همپیمانانشان در اکثر مناطق پخش هستند و تا قبل از قراردادصلح و کاهش تنش، به خوبی مورد هدف قرار میگرفتند.

شبهات پیرامون شهادت محسن حججی

لازم به ذکر است در بحران سوریه این گروه های سلفی-جهادی اند که نقش آفرین اصلی هستند و گروه های به اصطلاح میانه رو و یا ارتش آزادی ها، کمترین میزان تاثیر در جنگ و معادلات سوریه را دارند و بدون سلفی جهادی ها قدرت چندانی ندارند.
مسلما و البته نوع نگاه روسیه و نظام بعث سوریه با ایران اسلامی در مواجهه با چنین بحران هایی متفاوت هست و آن دقت نظری که ایرانیان در برخورد با غیرنظامیان دارند از سوی کشورهای مذکور دیده نمیشود و یا حداقل در چند سال اول بحران سوریه اینچنین مشاهده نشد ..البته بحث تلفات غیرنظامی در بحران سوریه و چرایی آن بسیار گسترده است و نمیشود به راحتی و با چند خط به گروه و یا کشوری اتهام زده و یا رفع اتهام کرد که توضیح آن در این مجال نمیگنجد .

شبهات پیرامون شهادت محسن حججی

آزمایش ژنتیکی شهید حججی

*سوال:معلوم نیست در مرحله‌ی تحویل جسد، با کدام “آزمایش ژنتیکی سریعی!” فهمیده‌اند که این بدن بی‌سر، بدن محسن حججی است؟
*پاسخ:
با داشتن نمونه از والدین یا فرزند، عملیات تشخیص تجاری دی ان ای در حالت سریع حدود ۱ روز و در حالت معمولی حدود ۳ هفته طول می کشد (https://goo.gl/aWfm8z). برای نمونه های ویژه، کیت های ۴ ساعته (https://goo.gl/va6k7W) نیز وجود دارد.
پدر و مادر شهید از چند روز قبل از تحویل پیکر شهید در دمشق حضور داشتنتد.

تبادل اتوبوس داعشی ها

*سوال: چرا بعد از تبادل اتوبوس داعشی ها رو منهدم نکردیم اونا مگه مردونگی حالیشونه؟
پاسخ:
*یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُود.(سوره مائده۱) ای کسانی که ایمان آورده اید به عهد خود وفا کنید.
*وَ الَّذِینَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ.(سوره مومنون۸/سوره معارج۳۲) مؤمنان آنها هستند که امانتها و عهد خود را مراعات می کنند.
*الْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذا عاهَدُوا.(سوره بقره۱۷۷) نیکوکاران کسانی هستند که به عهد خود هنگامی که عهد بستند وفا میکنند.
و البته بسیاری آیه ها و روایات و احادیث دیگر….

فرمانده بی‌لیاقتی

*سوال: آن “فرمانده بی‌لیاقتی” که محسن را در سوریه به کشتن داد، چه کسی است؟
نمی‌پرسند فرماندهی عملیات‌های پرهزینه مانند کربلای ۴ و کشته شدن “هزاران محسن” چه کسانی بودند؟
*پاسخ:
سلسله مراتب فرماندهی نیروی برون مرزی سپاه مشخص است. البته فرمانده میدانی شهید حججی هم، شهید حسین پور بود که با فرماندهی خوب، توانست از سقوط دو پایگاه از سه پایگاه منطقه جلوگیری کند و البته در نهایت به علت اصابت گلوله به سینه شهید شد.حال سوال من! آن کس که داعش را به وجود آورد چه کسی بود؟! دو رکن عقیده و منبع مالی را چه کشورها و چه افرادی برای وی تامین کردند؟
بگذارید کمک کنم: هیلاری کلینتون در کمتر از سه دقیقه (https://goo.gl/7t3Am7) تشکیل گروه های مجاهد در افغانستان را برعهده میگیرد و البته منابع مالی و عقیدتی که مشخصا از عربستان میرسد…می دانید چرا تنها عملیات الجمونه (شهادت محسن حججی) یا کربلای ۴ را مثال می زنند و به این وسیله میخواهند فرماندهان را زیر سوال ببرند؟ برای اینکه میدانند به صورت غیرمستقیم انگشت ها به سمت امثال سردار سلیمانی خواهد رفت وگرنه چرا از ده ها عملیات موفق نام نمیبرنند؟

شبهات پیرامون شهادت محسن حججی

آیا به صرف یک عملیات ناموفق می شود کلیت یک فرمانده را زیر سوال برد! بله جوانانی بودند کم سن و سال تر از سن بنده! مجبور به جنگ بودند و بنابر شرایط جمعی و فردی، بعضی فرمانده شدند و بعضی سرباز…. بله در عملیات کربلای ۴ حدود ۶۰۰۰ هزار شهید دادیم و در کل دفاع ۸ ساله مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید، اما روند این است که برای تامین امنیت ایران، از دویست هزار جنگ ۸ ساله ایران و عراق، به ۶۰۰ نفر جنگ حدودا ۶ ساله سوریه رسیده ایم…
به فرض حتی یک نفر از این ۲۰۰ هزار نفر طی دفاع مقدس یا این ۶۰۰ نفر طی جنگ سوریه شهید نمیشد تا رنجش خاطری از خطای فرماندهی ایجاد نشود! شما خود اجازه می دهید بهتان تجاوز کنند یا مبارزه میکنید به احتمال زخمی شدن؟ به فرض ید قدرت شما در جلوگیری از تجاوز خطایی کرد! آن دست را قطع میکنید یا با تجربه و اصلاح از همین ظرفیت موجود استفاده؟!کلام آخر با نویسنده قسمت اعظم این شبهات آقای بابک داد
آقای بابک داد شما در فرانسه عمر میگذرانی و بنده در کمتر از ۲۰۰۰ متری قتلگاه شهدای عملیات کربلای۴ کار کردم، دانشگاه رفتم، زندگی می کنم… از آب همان رودخانه ای می خورم که هنوز از ساحلش پیکر شهید دست بسته در می آورند… از بام خانه مان، مواضع جنگ ایران و عراق هنوز پیداست! چرا راه دور برویم، من در محدوده حداقل ۳-۴ عملیات بزرگ دفاع مقدس بزرگ شده ام! شاید فکر کنی دارم روضه میخونم اما نه! فقط این رو میخوام بگم که کار اگر دست امثال جنابعالی بود، سرنوشت مان رو جز با سرنوشت ایرانیان زیر سم اسب های مغولان نمیتونستم مقایسه کنم.

شبهات پیرامون شهادت محسن حججی

شرح محل زندگیم رو گفتم، بدونید خوشحالم از اینکه جای نسل قبل شهر و سرزمینم نیستم که ۸ سال در شهر و سرزمین شما جنگ زده بی ارج و قرب بود… تعجب میکنم، زمانی کسانی که از جنگ فرار میکردند را شماتت میکردید! الان کسانی که به جنگ میروند! ماهیت جنگ چه تغییری کرده است که موضع عوض کردید؟ صدام با داعش فرق داشت؟ جنگ با صدام امنیت ایران و ایرانی را تامین میکرد، اما جنگ با داعش و القاعده (حتی در کنار کسی مثل بشار اسد) امنیت ایران و ایرانی را تامین نمیکند؟!
ما ربات نیستیم، آدمیم مثل شما… در این فضای مجازی حداقل ۴ سال از تک تک ساعت های زندگی زدیم تا جامعه رو بیدار نگه داریم که بلایی مثل جنگ بهمون تحمیل نشه… شاید که امروز جمهوری اسلامی ایران مثل نقره باشد اما در تلاشیم که مردم رو هوشیار نگه داریم تا به جای طلا بهشون مس قالب نکنند… خدا رو گواه می گیرم که از این راه یک ریالی بهم نرسیده اما اجازه نمیدم همین وضعیت حداقلی که داریم رو به غارت ببرن و مطمئنم این وضعیت حداقلی از بیانیه های شما تامین نشده بلکه از فرماندهی فرماندهانی مثل سلیمانی و رزمندگی رزمندگانی مثل حججی بدست اومده. ما هم مثل مردم عام، از فساد و مشکلات جامعه شاکی هستیم! ان شاءالله اگر زمانی مثل امثال حججی برای بهتر شدن اوضاع، جان رو کف دست گرفتید و خانه گرم در فرانسه رو رها کردید، بنده از سربازان شما خواهم بود…اما فعلا شاید از خانه کاسبان داخلی بوی حلیم بیاید اما از اردوگاه شما بوی کباب بلند است…..

قاتل شهید حججی بازداشت شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار