کد خبر: ۸۹۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ 11 September 2020

 

 

انتقاد امام جمعه رشت از عدم سرکشی برخی فرمانداران از روستاها؛ رفتن میان مردم محدود به زمان انتخابات نشود

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان با انتقاد از عدم سرکشی برخی فرمانداران به روستاها گفت: نمایندگان مجلس تنها موقع انتخابات به فکر مردم نباشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به در پیش بودن شهادت امام سجاد(ع) به بیان حدیثی از این امام پرداخت و اظهار داشت: اگر انسان‌ها به حوادث و پیشامدهای تلخ زندگی راضی باشند به بالاترین درجه تقوا دست می‌یابند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به تصمیم دولت مبنی بر حضور دو سوم دانش‌آموزان در مدارس و آموزش مجازی یک سوم آنها اشاره کرد و گفت: اگرچه والدین دانش‌آموزان به این تصمیم دولت در شرایط کرونایی گلایه کردند اما بدانند هیچ چیز جای کلاس و معلم را پر نمی‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز اگرچه کلیت آموزش مجازی را پذیرفتند اما دو نکته را نیز به ما گوشزد کردند.

وی رعایت عدالت آموزشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بسیاری از خانواده‌ها تمکن مالی لازم برای خرید تبلت و گوشی هوشمند را ندارند و اگرچه دولت دستور تسهیل در این زمینه را داده اما این تصمیم نیازمند اجرایی شدن و اقدام عملی است و خانواده‌ها نیز باید علاوه بر سلامت جسمی، به فکر سلامت روحی فرزندان خود نیز باشند. 

امام جمعه رشت حضور در شبکه‌های مجازی و رفتن به فضاهایی که مناسب کودکان نیست را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پیشنهاد من این است که والدین دانش‌آموزان خود را به مدرسه ببرند زیرا ویرانگری که این شبکه‌ها به‌وجود می‌آورد باعث می‌شود که دیگر نتوانید آنها را کنترل کنید و ما نیز نتوانستیم این فضا را به‌درستی کنترل کنیم و پلشتی گسترش فضای مجازی در تمام نقاط کشور را نسنجیدیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه سفر 4 روزه رئیس مجلس به خوزستان دستاوردهای خوبی داشت افزود: به همه مسئولان توصیه داریم که این سرکشی‌ها را در برنامه‌های خود بگنجانند زیرا بسیاری از روستاها هستند که فرمانداران حتی یکبار هم به آنجا سر نزده‌اند و مسئولان اجرایی موظف هستند که در نقاط مختلف به‌ویژه روستاها بدون هیچ تشریفاتی بروند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مردم از حضور مسئولان میان خود خوشحال می‌شوند خاطرنشان کرد: مجلس و نمایندگان انقلابی باید در راستای وظیفه نظارتی خود به تمام نقاط به‌ویژه روستاها بروند و نگذارند تنها موقع انتخابات به فکر مردم بیفتند و در مراسمات آنها شرکت کنند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان عادی سازی روابط بین مصر و رژیم صهیونیستی در گذشته را یادآور شد و اظهار داشت: پس از این معاهده ننگین عرب‌ها ظاهراً دیگر حاضر نمی‌شدند این شرایط را بپذیرند اما اخیراً امیر خائن امارات این کار را تکرار کرد که البته منفور ملت‌های مسلمان نیز شد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مردم مسلمان توهین به پیامبر(ص) را نمی‌پذیرند گفت: رهبر معظم انقلاب به‌خاطر جریانات اخیر موضعگیری سختی کردند و مردم نیز در سراسر دنیا تجمعات اعتراضی برپا کردند و دولت خام فرانسه در توجیح این جنایت بحث آزادی بیان را پیش کشید در حالیکه که منتقدان هولوکاست توسط کشورهای اروپایی زندانی می‌شوند.

آیت‌الله فلاحتی به رفتار خشن پلیس فرانسه با معترضان این کشور اشاره کرد و ابراز داشت: ما در این 40 سال از دولت‌های اروپایی جز دروغ و ریا چیزی ندیدیم و آنها در ادعاهای خود صادق نیستند و تمام کارشناسان نیز به این موضوع اذعان دارند اما متاسفانه هنوز عده‌ای در داخل به این افراد چشم امید دارند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان درباره جلسه سران کشورهای اسلامی در بیروت و ملاقات با سید حسن نصرالله افزود: این جلسه درباره الحاق کرانه باختری و عادی‌سازی روایط با رژیم صهیونیستی بود که نتایج مثبتی داشت و سعودی‌ها را نیز ناراحت کرد و اسماعیل هنیه در گفت‌وگویی اظهار داشت که هم‌اکنون می‌توانیم قلب تل‌آویو را نشانه بگیریم. 

آیت‌الله فلاحتی دو حزب فیلی و الاغی یعنی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در آمریکا که در ظاهر مخالف اما برای نابودی ملت‌ها تلاش می‌کنند را مورد اشاره قرار داد و گفت: کمتر از دو ماه به انتخابات آمریکا مانده لذا به برخی از اصحاب رسانه و سیاستمداران وارفته که به پیروزی جوبایدن دل خوش کرده‌اند توصیه می‌کنم بدانند سگ زرد برادر شغال است.

وی با بیان اینکه افراد دلداده به غرب یا از جنگ و امام(ره) چیزی نمی‌دانند یا خود را به نفهمی می‌زنند افزود: هزار و 114 نفر به ضرب گلوله پلیس آمریکا در چند سال اخیر کشته شدند و تبعیض دولت آمریکا در حوزه‌های مختلف مشهود است و دلدادگان غرب بدانید که آخرت خود را ویرانه می‌کنید زیرا ملت ما هرگز خیری از آمریکا ندیدند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از مسئولان خواست که اقدامات خود درباره تعطیلی واحدهای گرانفروش را به مردم اعلام کنند و اظهار داشت: اقدامات اخیر دستگاه قضا درباره برخورد با گرانفروشان و مفسدان باعث افزایش امید مردم می‌شود و امیدوارم مسئولان اجرایی نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار