کد خبر: ۸۹۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 10 September 2020

 

     

۲١ شهریور ماه به عنوان روز ملی سینما، روز سرآغاز آشنایی ایرانی ها با پرده سینما و این هنر صنعت گسترده و جهانی به شمار می رود.

 به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود ، سهراب مقدسی به مناسبت فرارسیدن روز ملی سینما و با اشاره به دستاوردهای سینمای 120 ساله ایران، این روز فرخنده را به تمامی سینماگران و دوست‌داران هنر هفتم تبریک گفت.

وی گفت : بیست و یکم شهریورماه که روز ملی سینما نامگذاری شده است، فرصتی است برای ارج نهادن به سعی صادقانه تلاش‌گران این عرصه و همچنین ارتقای گستره خدمت و تدبیر بیشتر در مسیر تسهیل خدمات ارزنده سینمایی به عموم جامعه. 

مقدسی در ادامه افزود : با توجه به اینکه سینما به عنوان یک رسانه فرهنگی باعث کلیشه سازی و طبیعی سازی و تغییر فرهنگی در جامعه می‌شود، وجود آن می‌تواند در توسعه فرهنگی منطقه موثر باشد و وقتی سینماها ، فرهنگسراها و سالن‌های آمفی تئاتر و سایر مکان‌های فرهنگی در شهرها ایجاد شود، علاوه بر شکوفایی استعدادها موجب افزایش سطح فرهنگ جامعه نیز می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود همچنین اظهار داشت : شهرستان لنگرود در سالهای گذشته دارای دو سینما به نامهای « سینما آزادی » و « سینما انقلاب » بود که بر اثر فوت صاحب سینما « مرحوم صابر رهبر » تعطیل شده و از سال 96 تاکنون با اجرای طرح ملی « سینما سلام » در سالن شهید املاکی این اداره پاسخگوی اشتیاق و علاقه ی شهروندان هنردوست لنگرودی بوده است .

مقدسی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تمام شدن دوره شیوع بیماری کرونا مشتاقانه آماده ی ارائه خدمات به همشهریان هنردوست لنگرودی هستیم .

در سال ۱۳۷۹ در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران و همزمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران بود که ۲۱ شهریور ماه به عنوان «روز ملی سینما» شناخته شد و به عنوان روزی نمادین وارد تقویم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار