مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام:
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام گفت: در استان ایلام بخش کشاورزی با۱۰۹۹ تعاونی، ۳۳ درصد کل تعاونی‌ها، بخش خدمات با۹۰۷ تعاونی ، ۲۷ درصد کل تعاونی‌ها، بخش صنعت با ۵۹۹ تعاونی، ۱۸ درصد کل تعاونی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۸۹۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 05 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ شکراله شیرخانی اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت مانند سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور، سامانه شفافیت صندوق سرمایه‌گذاری تعاون، سامانه شفافیت صندوق بازنشستگی کشوری، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دریافت گزارش بر خط دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ، برای نخستین بار اسامی دریافت‌کنندگان مبلغ ۷هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴، ۶ و ۱۰ و درصد سود اشتغال پایدار روستایی، سهم هر یک، تعداد اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تأییدکننده را به تفکیک استان ها به دستور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در کل کشور برای اطلاع مردم منتشر شده است.

وی از راه‌اندازی ۳۲سامانه شفافیت شامل ۱۰ سامانه ستادی،۱۸ سامانه مربوط به شستا و ۴ سامانه در بخش های دیگر این وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: با احتساب اعضای تعاونی های سهام عدالت، ۳۲۹۵ شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان با عضویت ۶۹۸ هزار و ۸۵ نفر تشکیل و ثبت شده و اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت ها و اتحادیه های تعاونی نزدیک به ۲۶ هزار و ۴۲۷ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام گفت: در هفته تعاون امسال ۷ تعاونی جدیدالتاسیس ایلام در بخش های خدماتی و تولیدی و با عضویت ۴۶ نفر، زمینه ایجاد فرصت شغلی مستقیم را برای ۸۲ نفر فراهم کرده اند.

شیرخانی تصریح کرد: بخش کشاورزی با۱۰۹۹ تعاونی، ۳۳ درصد کل تعاونی‌ها، بخش خدمات با۹۰۷ تعاونی ، ۲۷ درصد کل تعاونیها، بخش صنعت با ۵۹۹ تعاونی، ۱۸ درصد کل تعاونیها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: از مجموع تعاونی‌های ثبت شده در استان، ۶۷۴ تعاونی مربوط به بانوان است که در آن در حال حاضر فرصت اشتغال برای بیش از ۵۴۰۰ نفر فراهم شده و بیشتر تعاونی‌های فعال این بخش در گرایشهای فرش دستباف و پوشاک مشغول هستند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: ازمجموع ۳۲۹۵ شرکت واتحادیه تعاونی استان، درحال حاضر تعداد ۲۰۳۹ تعاونی فعال و مشغول تولید و ارائه خدمات بوده و بیش از ۱۶۰۴۱ نفر هم دراین تعاونی ها مشغول بکارمی باشند.

شیرخانی افزود: ۲۰ درصد کل تعاونی های استان را زنان تشکیل می دهند و از مجموع تعاونی های ثبت شده، ۶۷۴ تعاونی زنان هستند که این تعاونی ها هم اکنون فرصت اشتغال بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر را دارند.

وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته با جذب سهمیه ارزی، ۹۶ هزار و ۳۶۸ هزار دلار کالا به کشور عراق صادرات داشته و منافع حاصله در بین سهامداران توزیع شده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام ادامه داد: از ابتدای فعالیت بخش تعاون در استان تاکنون، ۲۰۵۷طرح تعاونی از تسهیلات اعتباری بخش تعاونی استفاده کرده اند که این طرح ها با اخذ بیش از ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات توانسته اند ۱۵ هزار و ۶۹۲ فرصت شغلی ایجاد کنند.

شیرخانی تصریح کرد: امسال ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات برای تعاونی ها مصوب شده است که برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می کند و از محل تسهیلات اشتغال روستایی ۲۱۴ طرح تعاونی با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان و از محل تسهیلات اشتغال فراگیر ۴۰ تعاونی به مبلغ پنج میلیارد تومان دریافت کردند./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار