رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کارت های صادرکنندگان تعلیق و مابقی هم تا پایان شهریور به آنان فرصت داده شده است گفت: عراق حاضر نیست برای تجار ما ویزا صادر کند از طرفی اسرائیل تا پشت مرزهای ما آمده و با امارات دست دوستی داده؛ آنان از بیرون و برخی از درون بر صادرات فشار می آوردند.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 02 September 2020
به گزارش تابناک فارس: جمال رازقی، با اشاره به اینکه ۲ تا موضوع و مشکل عمده در روال تجارت کشور به وجود آمده،که تا جایی که اطلاع دارم کم سابقه است،گفت: ما در شدیدترین تحریم ها قرار داریم و صادرات نفت به حداقل رسیده و کشوری که منبع اصلی درآمد آن ارزی از محل فروش نفت و فراورده های نفتی بوده و اینکه وابستگی اقتصاد کشور به نفت قطع شده و جز آرزوهای ماست که این بند ناف قطع شود.
 
رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کارت های بازرگان تعلیق شده و مابقی هم مربوط به واحدهای تولیدی است که تا پایان شهریور مهلت دارد، تاکید کرد: کدام عقل سلیمی در شرایط تحریم کشور، جلوی صادرات را می گیرد.
 
رازقی با اشاره به اینکه امکان ندارد صادر کننده صادر کرده باشد و ارز آن را بر نگردانده باشد، اگر ارز را بر نگردانده باشد، دیگر نیستش و خودش هم با صادرات رفته است، گفت: مطالبی عنوان می کنند که قابل درک نیست.
 
رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه در چهار ماهه او ۴۰ درصد صادرات را از دست داده ایم و این بد تر هم خواهد شد، افزود: از محل صادرات غیرنفتی می توانستیم کشور را از زیربار فشارهای موجود نجات دهیم.
 
وی با اشاره به میزان رشد منفی صادرات کشور در سال جاری بیان کرد: آمارهای منفی در حوزه صادرات نشان دهنده تصمیم گیری های غلط در این حوزه است و در صورت ادامه حرکت در این مسیر علاوه بر اختلال در صادرات و واردات و آسیب های وارده به بخش اقتصاد کشور، در آینده نه چندان دور واحدهای تولیدی ما دچار مشکل می شوند.
 
رازقی افزود: همچنین در صورت ادامه دار بودن این نوع تصمیم گیری ها در حوزه اقتصاد شاهد از بین رفتن صادرات و بازارهای صادراتی که با زحمت بسیار به دست آمده، خواهیم بود و همچنین در بازار داخل نیز کشور با آسیب جدی کمبود کالا مواجه می شود.
برچسب ها: نفت ، تجارت ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار