رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از برپایی سمینار آموزشی "آشنایی با بورس و شیوه ورود به آن برای واحد‌های تولیدی استان کرمانشاه" در روز‌های آینده خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تعداد واحد‌های استان کرمانشاه که در بازار سرمایه حضور دارند را به ۲۰ واحد برسانیم.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 31 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،کیوان کاشفی ، با اشاره به رشد قابل توجه بازار سرمایه از سال گذشته تاکنون و رسیدن شاخص بورس از 500 هزار واحد در شهریور ماه سال گذشته تا حدود دو میلیون واحد طی چند وقت اخیر، افزود: این رشد نشان می‌دهد بازار سرمایه ظرفیت خوبی هم برای سرمایه‌گذاری و هم استفاده بنگاه‌های تولیدی جهت تامین منابع مالی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی که انجام دادیم فقط در بورس منطقه‌ای کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که برای اقتصاد استان رقم قابل توجهی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان تا کنون نتوانسته اند آنطور که باید از ظرفیت این بازار استفاده کنند، یادآور شد: سود سرمایه‌گذاری که مردم کرمانشاه از ابتدای سال در بازار سرمایه داشتند عمدتا نصیب واحدهای تولیدی استان‌های دیگر شده که از قبل در بورس حضور داشتند.

کاشفی تاکید کرد: این در حالی است که در بسیاری از مواقع بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی استان از مشکلات تامین منابع مالی و نقدینگی گلایه دارند که استفاده از ظرفیت بازار سرمایه می‌تواند جایگزین خوبی برای وام‌های بانکی و مشکلاتی که به دنبال آن وجود دارد، باشد.

کاشفی تعداد شرکت‌های استان کرمانشاه که اکنون در بورس و فرابورس فعالیت دارند را چهار شرکت اعلام کرد و یادآور شد: طی بررسی کارشناسی که انجام دادیم 52 شرکت که از نظر حجم کار، ظرفیت اداری، ساختاری، پرسنلی و ... امکان حضور در بازار سرمایه دارند را شناسایی کردیم.

وی با اشاره به اشتیاق تعداد قابل توجهی از این واحدها برای ورود به بازار سرمایه، افزود: از سوی دیگر دولت نیز بنا دارد برای تعمیق بورس شرایط و قوانین را برای ورود شرکت‌ها تسهیل کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به این شرایط، بر آن شدیم که در اتاق بازرگانی همه زیرساخت‌ها را برای تسهیل ورود بنگاه‌های اقتصادی استان به بورس فراهم کنیم و در همین راستا طی روزهای آینده سمیناز آموزشی آشنایی با بازار بورس و شیوه ورود به آن برای بنگاه‌های تولیدی استان را برگزار خواهیم کرد.

کاشفی اظهار کرد: در این همایش مسئولین بورس استان، مسئولین استانداری، مسئولین اقتصادی و سایر بخش‌های مربوطه حضور دارند تا اطلاع رسانی کافی درباره چند و چون ورود به بازار سرمایه برای بنگاه‌های اقتصادی تشریح شود و بنگاه‌های متقاضی بتوانند در همان جلسه درخواست خود را برای ورود به بورس اعلام کنند.

وی ادامه داد: کار دیگری که انجام دادیم هماهنگی با شرکت‌های معتبر از تهران به عنوان منتور و با هدف راهنمایی و هدایت واحدهای تولیدی استان برای ورود به بورس است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با این اقدامات تا پایان سال بتوانیم تعداد شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان کرمانشاه که در بازار سرمایه حضور دارند را به 20 شرکت برسانیم.

به گفته کاشفی، این شرکت‌ها از بخش‌های مختلف تولیدی، معدنی، تعاونی، کشاورزی و ... هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار