کد خبر: ۸۹۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 22 August 2020

 

 

مشکلات حقوقی تجار با راه‌اندازی دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری گیلان برطرف می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: راه‌اندازی دبیرخانه کارگروه اقتصاد مقاومتی دادگستری گیلان می‌تواند بسیاری از مشکلات حقوقی بازرگانان و تجار را حل و فصل کند.

هادی تیزهوش‌تابان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی ایران ضعیف است و باید برای همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا ارتقاء پیدا کند اظهار داشت: راه‌اندازی دبیرخانه کارگروه اقتصاد مقاومتی دادگستری گیلان می‌تواند بسیاری از مشکلات حقوقی بازرگانان و تجار را حل و فصل کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقلی کشورمان در بخش زمینی، دریایی، هوایی و ریلی ایران را با توجه به جایگاه جدید کشورمان در حوزه اوراسیا خواستار شد و گفت: از جمله مشکلاتی که تجارمان با آن مواجه‌اند این است که قوانین کشورمان به شکل مرتب در حال عوض شدن هستند. 

تیزهوش‌تابان وجود ثبات در وضع و اجرای دستورالمعل‌ها و قوانین مرتبط گمرکی و صادراتی را امری که باید بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه و دقت مسئولان کشورمان قرار گیرد دانست و افزود: از بین 2 هزار بازرگان گیلانی که کارت بازرگانی در اختیار دارند هزار نفر از آن‌ها جزء بازرگانان فعال استان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگرچه دو کشور ایران و روسیه با راه آهن به هم متصل شده‌اند ولی این تجهیزات و امکانات باید ارتقاء پیدا کنند عنوان کرد: برای افزایش حجم و سرعت ارتباطات تجاری بین دو کشور ایران و روسیه نیازمند طراحی مسیرهای بیشتری در بخش کشتیرانی و افزایش خطوط هوایی بین دو کشور هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزر گیلان دنبال کردن برنامه‌هایی با هدف تطبیق کالاهای ایرانی صادراتی به مقصد روسیه با استانداردهای این کشور از اهداف مهم این اتاق اعلام کرد و گفت: در کنار انجام این برنامه بازرگانان و تولیدکنندگان کشورمان هم باید تمرکز بیشتری روی بسته‌بندی محصولات داشته باشند.

تیزهوش‌تابان عدم ثبات یا به تعبیری دیگر ناپایداری قوانین صادراتی کشورمان را مانعی در برابر صادرات کالاها و محصولات تلقی کرد و با اشاره به اینکه چنین اختلالاتی باید رفع شوند ابراز داشت: مرکبات، صیفی‌جات، صنایع سبک و خشکبار از جمله عمده‌ترین کالاهای صادراتی کشورمان به مقصد روسیه محسوب می‌شود.

وی ذرت، جو و آهن‌آلات را نیز در ردیف مهم‌ترین کالاها و اقلام وارداتی ایران از کشور روسیه عنوان کرد و در همین زمینه اظهار داشت: اتحادیه گمرکی اوراسیا و عضو شدن کشورمان در آن فرصت بسیار مغتنمی است که باید به ویژه در بخش‌هایی نظیر کشاورزی و صنایع سبک به خوبی از آن استفاده به عمل آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار