مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: سامانه جامع هوشمند نقش موثری در شفافیت عملکرد وزارت تعاون دارد
کد خبر: ۸۹۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 22 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ شکراله شیرخانی در گفت و گو خبری اظهار داشت: با راه اندازی سامانه های هوشمند برای بخش های مختلف وزارت عملکردها شفاف می شود.

وی، یکی از مهمترین اقدامات قانونی جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با فساد را تصویب قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد برشمرد و افزود: ابعاد مختلف پیشگیری از فساد و مقابله با آن را باید مدنظر قرار داد و الگوهایی را نیز برای رسیدن به اهداف آن ارائه کرد.

شیرخانی گفت: شفافیت راه هرگونه فساد را مسدود می کند.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه‌های شفافیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این سامانه گام بزرگی در جهت تحقق این وعده بر می دارد.

وی به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر شفاف سازی اشاره کرد و گفت: وزیر کار معتقد است مدیران این وزارتخانه باید خود را در یک اتاق شیشه‌ای ببینند که همواره با نظارت مردمی و رسانه‌ای مواجه هستند تا علاوه بر افزایش بهره‌وری و بازدهی کاری زمینه فسادهای مختلف اداری و مدیریتی نیز از میان برداشته شود.


شیرخانی از راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت مانند سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور، سامانه شفافیت صندوق سرمایه‌گذاری تعاون، سامانه شفافیت صندوق بازنشستگی کشوری، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دریافت گزارش بر خط دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خبر داد و گفت: در همین چارچوب برای نخستین بار اسامی دریافت‌کنندگان مبلغ ۷هزار میلیارد تومان تسهیلات۴، ۶ و ۱۰ و درصد سود اشتغال پایدار روستایی، سهم هر یک، تعداد اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تأیید‌کننده را به تفکیک استان ها به دستور مقام عالی وزارت در کل کشور برای اطلاع مردم انتشار داده شد.

وی ادامه داد: مساله شفافیت از جمله مسایلی است که همواره به عنوان یک کار پایه با تکیه بر فعالیت های دستگاه های اجرایی وزارت و وزیر بر آن تاکید داشته و این ماموریت همواره در بخش های مختلف ادامه دارد.

وی گفت: شفافیت، مبارزه با فساد و پاسخگویی دقیق و صحیح و تکریم ارباب رجوع، رویکرد اصلی وزارت متبوع است که در ایلام به دنبال تحقق کامل این مهم هستیم.

وی شفافیت سریع‌ترین، کم‌هزینه‌ترین، ساده‌ترین، مبنایی‌ترین و قابل اعتمادترین سازوکار برای مبارزه با فساد (هم در پیشگیری و هم کشف جرم)، افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، ارتقاء شایسته سالاری، مشارکت فعال و مؤثر مردمی، کاهش هزینه و زمان و در نتیجه افزایش کارآمدی و سرمایه‌ی اجتماعی نام برد.


شیرخانی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همین راستا با هدف ارتقاء شفافیت اقدامات گسترده‌ دیگری را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در حوزه حاکمیت شرکتی، تصویب و ابلاغ نظام‌نامه حاکمیت شرکتی در سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی و نظارت بر اصلاح ساختارهای موجود سازمان صندوق‌ها و هلدینگ‌های تابعه از جمله این اقدامات به شمار می رود.

وی اضافه کرد: وزارت رفاه همچنین در حوزه سامانه‌های شفافیت نیز نسبت به پیگیری استقرار فراگیر سامانه هوش تجاری و داشبوردهای مدیریتی در مجموعه‌های اقتصادی تابعه و استقرار سامانه در شستا و صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان شهریور ۱۳۹۹ اقدام می کند.

شیرخانی گفت: یکی از چند سامانه شفافیت، متعلق به صندوق‌های بازنشستگی تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که هم‌اینک، اطلاعات فردی، تحصیلی، سوابق شغلی و میزان حقوق و مزایای بیش از ۱۲۰۰ مدیر، اعم از مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره شرکت‌های زیرمجموعه و هلدینگ های "شستا" را در سامانه متمرکزی در سایت وزارتخانه منتشر می‌کند تا با تقویت نظارت عمومی، خطر فساد و حیف‌ومیل اموال بازنشستگان، از این صندوق‌ها دور شود.

وی اظهار داشت: همچنین هرگونه تغییری در مدیریت‌ها و هیات مدیره ها، اطلاع‌رسانی «آنلاین» می‌شود تا نکته‌ای از چشمان تیزبین ناظران، کارشناسان و مردم پنهان نماند.

وی افزود: این اقدام، در کنار واگذاری بخشی از سهام «شستا» به مردم که عنوان «بزرگ‌ترین عرضه در تاریخ بورس ایران» را به خود اختصاص داد و انتقال روند تصمیم‌گیری این شرکت‌ها از اتاق‌های دربسته به اتاق‌های شیشه‌ای و زیر ذره‌بین سهامداران و کارشناسان، گویای قدم گذاشتن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در "مسیر بی‌بازگشت" شفاف‌سازی است.

شیرخانی، راه اندازی ۳۲سامانه شفافیت شامل ۱۰ سامانه ستادی،۱۸ سامانه مربوط به شستا و ۴ سامانه در بخش های دیگر در این وزارتخانه را از جمله اقدامات برای شفافیت بیشتر با مردم برشمرد.

وی گفت: این اقدامات موجب بازگشت اعتماد ملی شود و به همین منظور دسترسی آسان به همه سامانه های شفافیت وزارتخانه و سازمان های تابعه درگاه واحدی به نشانی shafaf.mcls.gov.ir تعبیه شده و قابل استفاده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار