کد خبر: ۸۸۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 18 August 2020

به گزارش ایرنا، سرگرد نجات حمزه روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: بی‌توجهی به ادامه خاموشی در تونل‌ شماره ۱۲ جاده اردبیل - سرچم جان سرنشینان عبوری از این محور پرترافیک استان اردبیل را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه خاموشی تونل شماره  ۱۲ از مدت‌ها پیش و با سرقت ترانسفورماتور برق این تونل آغاز شده است، افزود: تاکنون  اقدامی برای نصب و راه‌اندازی ترانس جدید و همچنین انجام تعمیرات سامانه روشنایی این تونل‌ نشده است.

او افزود: تامین  ایمنی جاده اردبیل - سرچم با افزایش نصب علایم ایمنی و هشدار دهنده، شانه‌سازی جاده، خط‌کشی گرم، چراغ‌های چشمک‌زن، حل مشکل روشنایی تونل‌های مسیر و استفاده از نیروهای پلیس راه نامحسوس برای برخورد با رانندگان متخلف حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد.

او گفت: با تاکید شورای ترافیک خلخال مبنی بر اجرای طرح کاهش سرعت در جاده خلخال به فیروزآباد و سرچم با نصب امکاناتی همچون لرزاننده، سرعت‌گیر مجازی، چراغ‌های چشم گربه‌ای، پلیس مجازی و نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان میزان حوادث در این جاده بطور محسوسی کاهش یافته است.

وی افزود: وقوع حوادث رانندگی خونین در جاده‌های ارتباطی منتهی به استان گیلان و همچنین تصادفات فوتی مربوط به جاده خلخال به شاهرود و هشجین در سال جاری قابل توجه بوده و انتظار از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان حذف نقاط حادثه‌خیز و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله خط‌کشی وسط راه و خط‌کشی لرزاننده حاشیه راه در طول مسیرهای مه گیر خلخال به گیلان است.

وی رها شدن پروژه نیمه کاره جاده خلخال به ازناو را خطری بزرگ برای رانندگان عبوری از این مسیر بدلیل فقدان امکانات جداکننده راه اعلام کرد و افزود: این مسیر هم‌اکنون با عرض زیاد فاقد هرگونه دوربرگردان و علائم موردنیاز است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار